2nd day at pangkor | Pengedar Vivix Shaklee, Pengedar Shaklee Kuala Lumpur

08 May 2011

// // Leave a Comment

2nd day at pangkor

so early morning we wake up...
sblm tido smlm mmg da bincang ngan yong nak gi pantai pagi2..
so ape lai kami gi la pantai awal lai kul 7 am..
lapang betui rasa tgk pantai pagi2 org pun xde lai so mmg rase cm kat private beach plak amik gambar bagai...posing cket then tibe2 nampak burung enggang...byk lak tu..
seronoknye pastu burung enggang ni jinak tau..duk dkt diorg pun rilex je xde sibuk2 nak chiao...

lps tu kami breakfast..nasi lemak sedap...:) yum2..

kul 9am kami dah ready 4 all xtvt. time ni kami dpt kwn2 baru, ade geng dari telekom so meriah cket trip ni xdela gambar cheq ja dlm trip ni ade gak gambaq teman2 baru
so geng telekom ni ade 9 org, se je orang puang hok lain jate belako...
yang puang nye brutal cket suhana namenye...yang lain a few je yang aku knl selebihnya xsurela... hehe..:P

so stat ngan snoklg kat tmpt smlm...haih.. pangkor ni tu la yg xbpe best tmpt snklgnye 1 je
so b4 stat kami diterangkan oleh en hafiz psl method of using google...factor2 kslmtn n etc..
cara si hapis ni ala2 belagak cket adui ayat die yg paling ingat skali..
'kami dibayar utk jaga anda semua kalo x kami buat xtau je'
hek eleh ingat kitorg heran sgt ke..adui kalo ckp ngan sopan cket kan ke better
kat tmpt tu mmgla hang bleh belagak...pasal die ni lifeguard ko dtg tnpt aku tgk cmne bleh x nak ckp besaq sgt..

smlmnye snklg berhasil buat kaki kami berdue luka sbb terpijak teritip kat batu2 so time nak turun laut tu lalu pi terlalu plak kat tmpt yg bwhnye batu (xnmpk kat atas nmpk air je) adui sakitnye Allah saja yang tau...
time ni org rmi betul...roti berhamburan sana sini tp ikan xsudi nak mkn xtau pasai pa mgkin depa dah boring mkn roti nak bedal karipap ke kue lapis ke, cheese kek ke...ape2la

disebabkan rmi na manusia so air pun cm keruh cketla...tapi byk jugak ciptaan Allah yang aku nmpk...ade landak laut, gamat, coral yg stil idup mati yg nyawa2 ikan pun ade, ikan2 smlm n ikan baru n xlupe sampah pun ade...huuu...
time tgh jenguk2 kedasar laut tu tibe2 ade ikan kecik berenang2 dkt sgt ngan google aku lame lak tu adui ikan ni saje je goda2 aku yek...:)

cite cket psl yong disbbkan die xtau sgt so pembantu en hapis iaitu en asrul tlh menatg yong cm minyak yg ngam2 penuh...setitik pun xnk bagi tumpah...
mmg klas la service die...tolong yong blaja bernafas, apungkan diri dlm life jacket, pki google bagi btl byk kali bukak n pki google psl x ngam nagn kepala...n mcm2la
bile aku angkat muke ke surface je dimana2 aku nmpk diorg berdue dimana ade yong disitu ade en asrul n sebaliknye... sampaila yong leh survive sndr n die sgt2 hepi bile nmpk ikan...hooray...:D

setel snklg kami round island cm am bwk smlm
pastu tggu turn naik banana boat, naik banana boat ni mmg bestla time jatuh tu..perasaan time jatuh tu cm rojak...berdebar, takut, excited, sonok, terkejut...
rase nk naik lai xpuas skali je...

hai..dak2 telekom ni mmg bijak enterframe sggh...:P

then pas naik banana boat kami naik airhead plak...fuhh.. yg ni lai mencabar x hingat punye...
ade cm pelampung besar ngan 3 ruang utk kita cm baringla, pastu kiti kanan ade tempat utk kita pgg sekuat2nye... kalo pgg lembut2 n malu2 kucing cm org baru sah menikah emm jwbnye tercampakla diri anda keudara merentasi laut cina selatan... haa..bleh byg x betapa bhynye naik airhead...
naik ngan yong n ana..mmg thrill abisla...melayang2 kat ats tu kalo x pgg kuat2 handle yg ade mmg leh tercmpk...laut plak gelombangnye x bersahabat so mmg rase kuat btl tknn yg ade, berdebam2...tiap kali airhead terangkat n hentak balik kelaut...
aku menjerit x hingat punye...takut punye psl... bile turun tu cm pening2 lalat cket...

da setel main banana boat n airhead tggl kayak je kami blum rasa...
tapi time tu matahari dah mule garang.. pns terasa menggigit kulit aku yg dah makin coklat sbb sbb kene pggg..so bincg ngn geng2 budak telekom we decide 2 kayak evening je kul 4pm...gi lunch dulu bile xpns sgt baru la kayak...


so sharp kul 4pm aku n yong da terpacak kat tmpt kami berkumpul sblmnya...
tapi xnmpk lgsg geng2 telekom...so kitorg tggu jp..beach boy kat situ ckp skrg laut beralun pnt cket kalo nk kayak ade couple tadi stgh jm je kayak last2 diorg mengalah pada ombak laut yang kuat menolak diorg kepesisir pnti blik...hmmm...
so kami decide tuk lwtkan cket kayak...
dlm kul 430pm tu aku putuskan tuk turun je biala ombak kuat pun aku da ready to face da challnge man...
pdhl dlm hati aku berdebar gak...adui xpe2 kuatkan ati k so dgn smgt yg ditiup2 sndr berangkatla aku n yong meredah samudera...ewahh..

mmg mencabar, ape yg beach boy ckp tadi mmg bukan omongan kosong je tp terbukti berisi padat...weii pntnye lenguh lengan n bahu aku..
awal2 lai aku n yong da target kami nk ke tmpt snklg.. bile pnt aku stop jp n yong je mendayung n begitula sebaliknye...ade moment yg kami stop utk enjoy saat2 yg mgkin berlaku beberapa kali je dlm idup aku...iaitu lihat sekeliling...indah yg hanya bleh dirasai oleh hati...awan cerah, biru n ijau air laut...pokok2 kat pulau, n angin yg lalu mmg membuai diri...
ciptaan Allah mmg tiada tara...

bile kami kmbali kepnti dah lebih sejam...emm bleh thn jgk kitorg kayak...
then barula nmpk geng2 telekom apeda korg lambat...
lps kayak mmg rase puas sgt4... hehe...

dinner mlm tu ade BBQ...wow... leh rase ikan segar2 dari laut.. bykla lauk ketam pun ade
last mkn ketam bile tah lupe dah.. tapi puas hatila



tghri tadi sembg2 ngan budak2 telekom tu diorg kate pakej diorg total rm 340 cmtula.. tapi kami rm280 je tu yg pelek sbb sume same, mkn, tmpt penginapan, xtvt, sume exactly da same tp diorgnye mhl...tp diorg kate trip diorg support by telekom so xdela terasa sgt...
but in our side aku rase cm hepinyee, tibe2 rase menang tanpa ade pertandingan lgsg haha... xsia2 aku ngan yong nekad jgk pi even though ber2 je.. haha..
ade karaoke...hmm layan jela...da setel mkn amik gmbr cket2 pastu balik syele...
tido....:)

Cari Artikel