pangkor trip-day 1 | Pengedar Vivix Shaklee, Pengedar Shaklee Kuala Lumpur

05 May 2011

// // Leave a Comment

pangkor trip-day 1

pangkor3...
akhirnya mase yg ditggu tibe jugak...adui stlh pnt aku pujuk budak opis, member ukm, member klas AQ n member mcm2la..last2 berhasil gak , trip ni disertai oleh aku n yong je...huhu...
xkesahla niat nak p, msti trus ma ape pun yg dtg tepis je k

so let me rewind day b4 we stat our journey..29/4/11
uishh..ngantuk x ingat balik opis trus berkejar kepesta buku, beli ranah 3 warna utk yong n a few books 4 myself..cket3 last2 byk gak...
penatnye carry bwk balik..sampai umah dlm kul 930pm trus siap2 beg utk ke pangkor...
lame tuh brkemas sampai kul 3am baru tido pe cite beb

siap buat sandwich..n mcm2la last2 tido gak kul 3am....zzzzz....

bangun kul 6am..trus siap2 n sapu tuna kat roti untk sandwich...smlm buat inti je...hik3..
rase cm dah siap cpt last2 lmbt jugak,..pecite ni
kul 7.44am baru kua umah, gile ape bas kul 830am
ape lai terus aku memecut dgn kelajuan lebih pantas sedikit dari berjalan...pnt x hingat punya..
last smpi jugak kt lrt kul 8am naik tren smpi plaza rkyt then sampai pudu kul 826am..
cm explorace lak rase..

lame gak dlm bas dlm 5jam la bs asik berhenti2 je lame lak tu..
sampai kat lumut..kami pun menapak ler ke jeti lumut dkt je...time tuh ujan tp kami decide tuk redah je..so ape lai jadila adegan lagu ni

lalu hujan turun
kita basah bersama

masihkah kau ingat

masihkah kau ingat...


bile ingat2 balik cm lwk pun ade kami tgh redah puzzle oleh kete2 yg parking sesedap rase pastu ujan adui makin sulit nk jupe jln kua bile sesat kt puzzle kete2 yg dibikin oleh driver2 pro warganegara m'sia..huhu..

sampai jeti trus amik tiket feri sesuai ngan saranan agen yg kami ctc dipangkor..
tiket harga rm10, balik xyah amik tiket da...


atas feri adui da stat rase sonok...angin pantai berlumba2 menyapa pipi nih...adui jiwang nampak...
mmg rase lapang sgt..so snap2 la gambar..





sampai kat pangkor ctc agent die kate ade org akan amik kami.., kami pun tercarik2 sape org tersebut, time cl die caller ringtone org tu lagu ni...'matanya lirik2 slalu, rupanya manis2 ayu'
last2 jupe jgk orgnye. yong cakap 'dan mmg pdnla lagu caller ringtone tu ngan die' haha.. boleh thn jgk yong ni... kami dah banyak kali lalu dpn die tapi die x expect kitorg psl yg diberitahu pdnya kami ni couple 'laki pmpuan' lst2 due2 gadis ayu...hehe.. so xdptla naik mtr cmne yg disarankan olehnya psl kami due2 xpndi naik mtr.. adui so menunggula kami org amik

lame gak tggu dlm 2jam la adui mule2 teman yong makan...da mkn gi shopping2 jap, kdi2 kat jeti pangkor ni byk jual hasil laut n baju2 sumenye berbau suasana pantai...wah...
mmg niat nak beli pario so carila pario pilih punye pilih last2 ade yg berkenan 1 biru n 1 lai puple tapi xnk beli 2 last2 xle buat keputusan beli gak due2 huhu... dpt murah rm 17 je 1 hehe...

akhirnya smpi jugak org yg amik kami...
setibenye di budget shele... yg amik kami tu namenye boy... so die bg penergn cket bla3...

kami check in then terus siap2 ke pantai wow xsbrnye...
time tgh jln kami disapa oleh sorg bro ni abg non namenye , die offr kami snklg, kayak , banana boat n mcm2 aku cm nak snorklg trus tapi si yong ni nak jalan2 dulu.. so kami decide gi jalan2 dulu...

time kami jln2 rmi jgkla org ...dah kul 6 lebeh; yong ckp cmni 'dan jom gi snklg' hai cik yong ni... ape lai kami mempercepatkan ayunan langkah menuju ketempt a.non btau nak snklg...
so snklgla kami berdue sian kat yong die xreti n aku plak bukan cikgu bertauliah nak aja die...btau cket2 je pastu aku snklg die lak tertinggl cian die..aku pimpin bwk die gi sekitar last2 die tertinggal gak...

time snklg tu da lewat ptg so org pun makin kurang... tapi bile xrmi org air cm jernih cket n ikan pun clear nampak n ade coral yg stil merah, benda ape tah cm ikan tapi xsure kat dasar n ikan yg menyorok2 kat celah batu, ikan warna kuning n ijau adui mmg sonok btul tercapai jgk hajat nak snklg da lame kupendam keinginan ini...

ade jgk ikan besar2 hilang sume tension aku...fuhh...
n mase pun berlalu xsedar aku..last2 tggl aku n yong je kat laut n ade 4 org yg tgh tggu boat diorg dtg...4 ekor ni kurg aja x ingat duk kutuk yong xreti snkl kuat lak tuh...
(yong cite kat aku lps kami smpi shele)
boat 4 ekor tu dtg jugak amik diorg skrg yg tggl aku n yong je.. langit pun makin gelap adui takut jugak...pastu nak dijadikan cite kaki yong plak masuk batu adui gelabah aku dah xde org lain akula kene jadi bidan terjun selamatkan kaki yong dari seksaan batu yang menusuk ketelapak kakinya...

time sakit2 tu sempat yong tanye aku..'dan camne kalo org tu(beach boy yg anta kami utk snklg) xdtg?? dgn suara yakin aku jwb 'dtg..msti dtg' pdhl dlm ati aku, aku pun risau kalo2 beach boy tu xdtg...
rase2 cm ikan duyung pun ade terdampar kat batu psl ekor cedera...adui xtahan..:)
then dtgla beach boy ni amik kami..am namenye..die bwk kitorg tour island then balik time ni dah agak lwt nak maghrib da pun...


ni namenye pulau monyet..psl monyet je tggl kat citu (da dkt maghrib so glp)

balik shele kami bersiap 4 dinner...mkn then gi pasar tempat org jual mcm2 cenderamata, baju, ade kedai jual ikan bakar n open air karaoke n mcm2la...



dah pueh jln2 kami balik bilik then zzzzz...pnt wei....

Cari Artikel