Fakta Menarik Tentang Vita-Lea Shaklee Multivitamin Paling Lama Didunia | Pengedar Vivix Shaklee, Pengedar Shaklee Kuala Lumpur

11 February 2015

// // 5 comments

Fakta Menarik Tentang Vita-Lea Shaklee Multivitamin Paling Lama Didunia

Assalamualaikum semua, bulan ini sangat special sebab promosi Vitalea Shaklee. Tahun ni 2015 genap 100 tahun Vitalea dihasilkan. Bangga dan terharu sangat sebab sedar tak sedar saye juga sebahagian kecil dari Shaklee.



Berada 100 tahun dipasaran pasti bukan laluan mudah untuk Shaklee, tapi mutu produk yang tidak pernah ade kompromi membuktikan hingga ke hari ini bukan sahaja Vitalea mampu bertahan tapi masih diperlukan oleh jutaan manusia didunia.



Bulan ni pula promosi Vitalea beli 6 free 1, jadi saya nak kongsikan mcam-macam perkara yang best tentang multivitamin yang paling lama dan legend dipasaran ni.




Fakta Vitalea Shaklee #1

Vita-lea merupakan vitamin pertama yang dicipta didunia pada tahun 1915. Nama asalnya ialah Vitalize-Mineral. Dicipta oleh pengasas Shaklee iaitu Dr Forrest C. Shaklee. Perkataan vita-min pun singkatan dari Vitalize-Mineral. Ha so perkataan vitamin yang kite duk sebut kenal dari zaman sekolah tu asalnya dari Shaklee.


Bentuk pun bukan tablet cam sekarang ni, die liquid dalam botol. peningkatan teknologi dah merubah bentuknya kepada yang lebih mudah iaitu tablet dan dikenali sebagai Vita-Lea.







Fakta Vitalea #2

Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi lengkap diekstrak dari buah-buahan dan sayur-sayuran.

12 vitamin dan 7 mineral sepert saranan RDA . Formula Vita-lea sangat komprehensif dan seimbang.




Fakta Vitalea #3

2 tablet Vita-lea‬ bersamaan 40 jenis lauk. Tak bermakna after amik Vita-lea tak perlu makan dah
Tetap kene makan macam biase cume tak perlu sampai 40 jenis lauk...




Fakta Vitalea ke #4

Tablet multivitamin paling pantas larut dalam air dan tubuh manusia

Mineral didalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan pantas oleh usus kecil

Tak caye? Leh buat experiment sendiri, amik sebijik Vita-lea rendam dalam air, catat mase berape minit die akan larut

Dan cek ape jadi kat air tu?




Vita-Lea Fakta ke #5

Semua orang perlukan vitalea.. kerana ia supplements asas. Kanak-kanak pun boleh ambil sebab tu ada ‪Vitalea For Children (juga promosi beli3 free 1)‬. Istimewanya ‪‎Vita-lea‬ ni ia sangattttt pantas diserap oleh tubuh kita..


#Vitalea juga mengandungi teknologi salutan micro.. Dan ia bukan sebarang multivitamin biasa kerana Vitalea menjalani 340 ujian kawal mutu..


Yang lagi best harga pun murah!!







Fakta Vita-lea ke #6

Pengambilan secara berterusan selama setahun mampu mengurangkan risiko sakit sebanyak 65%

Rajinkan diri ambil suplemen InsyaAllah jarang anda kehospital, kalo pegi pun melawat orang...




Fakta Vita-lea ke #7

Vita-lea merupakan salah satu rahsia Tun Mahathir kekal sihat diusia emas.
Pemimpin yang disegani kawan dan lawan, lantang bersuara diperingkat antarabangsa rupa-rupanya pengguna produk ‪ Shaklee‬.

Saya yakin Tun M memilih Shaklee berdasarkan keyakinan yang tinggi akan kualiti produk Shaklee.

250 juta usd dilaburkan untuk ujian klinikal dan RnD. Bukan hanya untuk Tun M tapi untuk kita semua menikmati product yang berkualiti, selamat dan semulajadi.



Fakta Vita-lea ke #8

Vita-lea ade iron element. Sangat disyorkan buat ibu hamil yang anemia dan mereka yang mengalami luke pendarahan besar.

Penutup vitalea berbeza dari penutup botol Shaklee lain, lebih kedap, kerana unsur iron @ zat besi yang mudah teroksida

Contohnye besi mudah berkarat bile didedahkan diudara...



Fakta Vitalea ke#9

Vitalea telah dipilih oleh Center For Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN didalam Public Interest pada tahun 2000.



Fakta Vita-lea ke#10

Biasanya orang yang malas-malas nak makan vitamin banyak-banyak akan mengambil Vita-lea, kerana dah complete sume ade. Biasanya orang-orang ni kaum Adamla (maaf ye). Tapi diorang ni akan istiqamah ambil Vitalea sebab dah rase manfaat dan perbezaannya dengan sebelum ambil Vitalea.

Ade sorang customer tu, doktor lelaki die memang ambil Vita-lea je, advice amik lain memang die takmo, katenye ni je dah cukup. So untuk inche-inche suami yang liat-liat nak makan vitamin tu mungkin kite boleh suggest ambil Vita-lea Shaklee. Mesti umphhh...



Fakta Vita-lea ke#11

Ini yang saye paling suke, dalam Vita-lea ade pottasium, kekurangan pottasium dalam badan buat kite selalu lapar dan suke nak mengunyah makanan ringan (food craving). So ia sangat membantu orang-orang yang nak diet untuk elakkan food craving.





Saya mule mengambil Vita-lea secara konsisten apabila mengandung anak sulung. Sebab tekak saye ni susah nak masuk makanan yang tinggi kandungan iron macam kerang, hati...Saya banyak makan daging, bayam merah, kekacang..



Itu pun tak selalu, so far alhamdulillah Hb saye duk 11.0 je, kalo saye langgar pantang die turun contohnye minum teh, kopi semua memang effect...huhu...



Sekarang saye makan balik untuk kuruskan badan. Alhamdulillah memang membantu sangat-sangat. Saye ni kuat makan dan suke makan kek, biskut, roti, mister potato, ratah sane sini sebab lapar, tapi telan Vitalea sebijik dah takde rase nak telan macam-macam.



Tengok makanan macam-macam dalam icebox pun takde perasaan. Cewahhh...mitak-mitak cepatla badan ni slim...Aminnn...Ok saye nak share jugak ape kelebihan Vitalea ni supaya kite lagi jelas akan kepentingan suplemen. Zaman sekarang ni vitamin, suplemen bukan lagi pilihan tapi keperluan.





  • Penambah tenaga segera, mengurangkan keletihan, menambah kecergasan tubuh dan kekuatan mental ibu-ibu 
  • Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran 
  • Penting untuk pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, hormon dan menjaga kesihatan tiroid 
  • Melengkapkan nutrisi bagi mereka yang sukar untuk mendapatkan diet yang seimbang atau mempunyai sakit seperti anemia, pengamal vegetarian 
  • Membantu merangsang proses metabolisme badan 
  • Melambatkan proses penuaan 
  • Melindungi fungsi organ seperti hati, jantung dan buah pinggang. 



Bulan ni terbaik sebab promosi Vitalea Shaklee  beli 6 free 1. Memang jimat, time mengandung dulu memang saye borong terus 1 set (7 botol) sebab mengandung, berpantang then menyusu confirm-confirm akan gune Vitalea.






Sekarang nak kurus dan menyusu pun hari-hari makan, badan pun rase segar takde lesu-lesu.  Ini suplemen permulaan terbaik jika anda baru nak mencube produk Shaklee. Dan jika anda berada dalam kategori dibawah maka Vitalea Shaklee adalah satu keperluan untuk anda



  • Ibu mengandung / menyusu
  • Wanita yang sedang berpantang
  • Pengamal vegetarian
  • Perokok
  • Peminum tegar alkohol
  • Penggemar masakan panas



Disini saya sertakan pelbagai testimoni untuk menambah keyakinan anda dengan Vitalea Shaklee, multivitamin yang telah berusia 100 tahun ini.


Pelbagai testimoni Vitalea Shaklee



‘Memang terasa badan sihat dan kuat bertenaga, thanks to biotin berat pun terkawal..my fave product selain lecithn,herblax n vitamin c ‘ - Puan Fateema


‘Kalo ayu...perkembangan anak alhamdulillah terbaaeekkk... Set wellness untuk breastfeed anak. Vitalea ni multivitamin lengkap. Ibu sihat, anak pon sihattt... Sedar tak sedar ayu dah makan vitalea ni nearly 4 month. Mom n siblings semua makan vitalea. Takde penat sangat rasanya terutama adik yang belaja kt mrsm yang sangat hectic. Sangat sesuai disyorkan untuk anak- anak yang study kat boarding school’ - Puan Rahayu Ibrahim.


‘Saya tidak pernah sedar kehebatan sehinggalah saya mencubanya setahun yang lalu.
Saya pemalas makan macam-macam tapi vitalea saya tak pernah miss..
Apa yang saya rase? Kenyang sepanjang hari bila saya makan? Selepas breakfast dan saya ambil esp kul 11 pagi. Then saya tak berapa nak kudap2..
Then i found out it has pottasium inside. And lack of pottasium menyebabkan kita asyik nak makan benda merapu.’ – Puan Nurul Aula


‘Saya amik vitalea dan ESP untuk tambah berat badan dan energy booster sepanjang hari. Dan paling best Vitalea ni lengkap dgn iron formula.. SANGAT SESUAI untuk saya yang ada history anemia ni.. tak payah telan vitamin iron semata yang doc bagi.. PERFECTTO! :-)) – Puan Lia


‘Bila amek vitalea after breakfast.. then seharian badan akan terasa sangat segar, tak penat.. both macro & micro nutrient sangat penting.. tanpa micro ..macro tak function.. sebab tu, dalam supplementation..semata-mata vitamins..tak boleh.. minerals juga tersangat perlu utk melengkapkan proses o-chem badan ni...- Puan Iffah


‘Badan segar je, i loike Even tidoq siang cuma 3 jam max lepas keja malam’ Puan Nazahatul Akmar


‘Saye anemic....konsisten esp +vitalea..dah ok...bdn dah tak sengal-sengal lagi...’ Puan Juliza


‘Kalau puasa.....sya just brsahur dengan cinch shake n 2 bji vitalea....pastu siap breastfeed my son lagi....sampai petang bertenaga....’ Puan Nurulazim


‘Suka vitalea..sebab ianya memberi tenaga sepanjang hari. Alhamdulillah. Tambahan pula tengah breastfeed baby sekarang ni.. – Puan Noor Zawani


‘Vitalea memang bagi energy yang luar biasa... dah lama tinggalkan vitalea, bila saya ambil semula wow!! lain macam rasa tenaga kat dalam badan ni.... vitalea mmg best.’ - Puan Azrina


‘SAYA SEMBUH MIGRAIN LEPAS MKN VITALEA , ESP, OSTEO’ – Puan Badrul Asiyah


Testimoni Vita-lea Meningkatkan Hb Sahabat Saya





Yang ni pula video seorang ibu yang pening memikirkan cara meningkatkan Hb, diajak menggunakan Vitalea Shaklee, die tak nak,  jom kite tengok ape kesudahan kisah die? Berjaya tak die melawan anemia yang dialaminya ketika mengandung?







Orait, setakat ni dulu perkongsian saya, jika anda berminat nak mendapatkan Vitalea Shaklee atau ape-ape produk Shaklee, saya mengalu-alukan anda untuk menghubungi saye. Boleh call/sms/wasap/telegram ke +6014-9209040 atau emel ke dasyifa14@yahoo.com.


Jika lebih senang berhubung melalui facebook, boleh pm Facebook Norulhuda Seman.
Terima kasih sudi membace entri ini hingga habis. Jika anda sedang mencari jawapan atau penyelesaian sesuatu masalah diharap bertemu jawapannya disini :)

*Sempena Aidilfitri 2016, akak nak bagi hiasan dinding Khat Kufi bernilai RM420 kepada sesiapa yang bertuah, nak tahu caranya klik link dibawah :)

Menangi Cabutan Bertuah Khat Kufi RM420




Jika anda lebih senang membuat pembelian sendiri dan tiada masa untuk kecawangan Shaklee, anda boleh membuat pembelian secara online, hanya klik gambar dibawah dan anda bebas membuat pembelian sendiri.


Langkah-langkah pembelian


1. Scroll kebawah dan klik agree untuk Online Ordering Agreement.

2. Tick produk yang ingin anda beli, produk yang anda tak mahu hanya untick. Apabila selesai, klik checkout.

3. Selesai memilih, anda boleh isikan butiran lengkap untuk penghantaran seperti nama, alamat, no telefon dsb.

4. Pembayaran boleh dibuat dengan menggunakan kredit kad atau debit kad, Master atau Visa. Sila screen shot atau ambil gambar resit sebagai bukti pembelian.

5. Courier service yang akan menghantar pesanan anda ialah Gdex mengambil masa 2 -5 hari bergantung pada lokasi anda.

6. Setelah produk Shaklee selamat sampai ditangan anda izinkan saya untuk menghubungi anda bagi memberi jadual makan yang tepat dan konsultasi lanjut berkenaan masalah yang anda hadapi. Mudahkan!

7. Itu sahaja, Selamat Bershopping!



5 comments:

  1. vitalea memang best untuk bagi tenaga, kalau tak ambil dalam sehari rasa tak lengkap je..boleh jadi lesu badan..

    ReplyDelete
  2. Berapa kali sehari makan vitalea ni.. lelaki pon boleh kan

    ReplyDelete
  3. Berapa kali sehari makan vitalea ni.. lelaki pon boleh kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk overall health amik 2 kali sehari, pagi dan petang

      ha orang lelaki pun boleh amik, tua atau muda :)

      Delete
  4. terbaik shaklee ...sila lah berkunjung ke blog saya

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen <3

Cari Artikel