Order Shaklee Secara Online Dengan Mudah Dan Pantas | Pengedar Vivix Shaklee, Pengedar Shaklee Kuala Lumpur

11 August 2015

// // 1 comment

Order Shaklee Secara Online Dengan Mudah Dan Pantas

Assalamualaikum semua, apa khabar? Masih dalam mood raya ke ? Puasa 6 dah setelkan? Ok untuk entri kali ni akak suka nak share bagaimana kita nak order produk Shaklee secara online. So that banyak masa kita dah jimat.


Sebelum cerita lebih jauh akak nak tanya sikit pernah tak kita berada dalam situasi macam ini, kita nak beli sesuatu tu memang berkenan sangat tapi asyik tangguh-tangguh sampaila masa kita contact seller tu produk yang kita nak beli tu dah habis. Kan bagus kalau kita boleh beli direct je secara online.


Sebenarnya produk Shaklee pun kita boleh order secara online juga, dan caranya sangat mudah dan cepat, klik-klik isi apa yang patut then kita tunggu je produk Shaklee sampai dipintu rumah kita. Tidak perlu nak pm-pm, wasap, sms  bagai. Ok akak sharekan langkah-langkah mudah ni.


* Sebelum melakukan pembelian secara online pastikan anda telah aktifkan kredit atau debit kad anda untuk fungsi ini dengan menghubungi pihak bank .


1. Bila kita dah decide which produk Shaklee yang kita nak gunakan, untuk membeli langkah pertama yang perlu anda buat ialah klik ikon dibawah.


Beli Shaklee Secara Online Senarai Lengkap Produk Shaklee

2. Anda akan dibawa Shaklee Online, paparan yang ditunjukkan  ialah Online Ordering Agreement.

Anda hanya perlu scroll down hingga berjumpa dengan perkataan Agree, anda klik Agree dan tekan Next

3. Di paparan seterusnya anda hanya perlu memilih produk yang ingin anda pesan, yang tidak mahu klik untuk 'untick'. Bilangan produk yang ingin dipesan juga boleh diolah mengikut kemahuan anda. Selesai memilih klik Checkout.

4. Kemudian anda isikan data anda seperti nama, alamat, no telefon dll. Selesai klik Continue.

5. Seterusnya detail mengenai order, jumlah yang perlu dibayar dan alamat penghantaran akan ditunjukkan, anda hanya perlu klik 'Proceed For Payment' jika tiada sebarang perubahan perlu dilakukan.

6. Anda boleh menggunakan kredit atau debit kad untuk membuat pembayaran. Isikan detail kredit atau debit kad anda seperti 16 digit no kad, nama, expiry date dan security code (3 digit nombor dibelakang kad). Kemudian klik 'Confirm payment'




7. Selepas anda klik 'Confirm Payment' Shaklee akan menghubungi pihak bank dan anda akan melihat paparan 'Contacting Issuing Bank', jangan klik apa-apa, tunggu sehingga muncul paparan seterusnya.

8. Jika anda menggunakan kad debit Maybank, anda akan mendapat MSOS kod terus ketelefon bimbit anda untuk diisi diruangan yang diminta. Kemudian klik 'Ok'

9. Finally anda akan melihat paparan invoice order. Ini bermakna anda telah berjaya membuat pembayaran dan anda boleh klik 'Print Order' untuk menyimpan butiran lengkap tersebut. Boleh juga snap atau screen shot invoice tersebut buat rujukan anda.

10. Penghantaran produk akan dibuat oleh pihak Gdex dan mengambil masa 2-5 hari bergantung pada lokasi anda. Tetapi selalunya 1-2 hari dah sampai :)


Jika anda membuat pembelian secara online dari blog ini Set Kurus Shaklee, www.dasyifa.blogspot.com

Akak minta izin  untuk menghubungi anda bagi memberikan jadual makan yang betul dan tepat untuk setiap produk yang telah anda pesan dan akak juga akan memberikan konsultasi berterusan khas buat anda.


Dah siap, mudah saja sekarang ini zaman online semua dihujung jari. Jika anda mempunyai masalah untuk menentukan produk yang terbaik dan sesuai sebelum order, boleh menghubungi akak, Huda pada bila-bila masa di nombor +6014-9209040. Akak akan cuba bantu sebaiknya :)






























1 comment:

Terima kasih kerana sudi komen <3

Cari Artikel