Omega Guard Shaklee Untuk Bayi Kanak-kanak Orang Dewasa dan Warga Tua | Pengedar Vivix Shaklee, Pengedar Shaklee Kuala Lumpur

15 December 2013

// // Leave a Comment

Omega Guard Shaklee Untuk Bayi Kanak-kanak Orang Dewasa dan Warga Tua

           
             Ramai dikalangan masyarakat masa kini mula sedar akan kepentingan minyak ikan dalam diet harian mereka. Buktinya banyak produk-produk makanan yang ade dipasaran sekarang ditambah dengan sebatian minyak ikan. Contohnya susu formula bayi dan ibu, telur ayam, roti dan lain-lain lagi.


             Persaingan produk -produk suplemen yang mengeluarkan asid lemak juga tinggi, salah satunya ialah Shaklee Omega Guard. Sebelum kite pergi lebih jauh jom kite kenal dulu ape sebenarnya omega 3, 6, DHA, EPA, ALA dan lain-lain.


Asid lemak omega-3 sebenarnye merujuk kepada 3 kumpulan asid lemak







            Contoh-contoh sumber omega-3 DHA dan EPA adalah seperti minyak ikan, minyak telur, minyak sotong dan sebagainya. Manakala sumber omega-3 ALA pula adalah minyak flaxseed, bayam,soya, tempe dan lain-lain.


Contoh-contoh makanan  yang kaya dengan kandungan Omega-3



            Asid lemak omega-3 merupakan asid lemak perlu kerana badan kite tidak  boleh menghasilkannya maka kite perlu mendapatkannya daripada diet harian kite. Ramai pakar menyatakan yang DHA dan EPA daripada ikan dan minyak ikan mempunyai manfaat kesihatan  yang lebih baik berbanding ALA.



           Saya kongsikan 1 video testimoni diri saya sendiri. Perkongsian ikhlas dari hati buat anda semua. Semoga  bermanfaat buat semua. Kepada yang berhajat mendapatkan omega guard, jangan fikir-fikir banyak kali ambil telefon,  wasap saya sekarang jugak!



       



 Kini anda boleh mendapatkan minyak ikan terbaik didunia dengan mudah daripada setiap kapsul Omega Guard Shaklee. Setiap kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak perlu omega 3 sebanyak 330 mg, EPA sebanyak 180 mg manakala DHA sebanyak 120 mg.






          Omega Guard  diekstrak dari ikan laut air sejuk seperti ikan sardin, ikan kembung, ikan bilis dan ikan herring diperairan  negara Jepun. Ia bukan diambil  dari hati ikan. Ketumpatan Omega Guard adalah 3 kali ganda berbanding ketumpatan minyak hati ikan.

             Omega Guard Shaklee membekalkan rangkaian penuh 7 spektrum minyak ikan berbanding minyak ikan yang berada dipasaran. Manfaat omega guard adalah untuk seluruh ahli  keluarga daripada bayi kecil, kanak-kanak, remaja, orang dewasa  dan warga tua.

Manfaat Omega-3  untuk Bayi


  • Perkembangan Kognitif : beberapa kajian mendapati bayi yang dibekalkan dengan asid lemak omega-3 DHA menunjukkan peningkatan dalam fokus, kemahiran sosial dan ujian kepintaran. Bayi-bayi yang mendapat bekalan omega-3 DHA dan EPA (semasa ibu mengandung dan menyusu) mendapat keputusan yang lebih tinggi dalam ujian kognitif pada usia 4 tahun berbanding kanak-kanak yang tidak mendapat DHA dan EPA.

  • Risiko Asma : Kajian pada tahun 2008 mendapati ibu mereka mengambil minyak ketika mengandung, anak-anak mereka kurang mendapat asma.

  • Pembesaran : Membantu pembesaran dan perkembangan otak bagi bayi pra-matang.

  • Kelahiran Pra-Matang : Kajian pada  tahun 2003 menunjukkan  wanita  yang mengambil telur yang diperkaya dengan omega-3 kurang melahirkan bayi pra-matang berbanding yang tidak mengambilnya.





Manfaat Omega-3 untuk Kanak-kanak dan remaja

  • Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) : Kanak-kanak yang hiperaktif biasanya mempunyai jumlah omega-3 yang rendah berbanding kanak-kanak normal.  Penggunaan suplemen omega-3 dapat membantu membaiki tingkah laku, mengurangkan hiperaktif, dan meningkatkan tumpuan bagi kanak-kanak bawah 12 tahun.

  • Diabetes : Satu kajian kecil yang dijalankan ke atas kanak-kanak yang mengidap diabetes jenis ke-2 (diabetes mellitus), mereka yang makan makanan yang tinggi kandungan omega-3 mampu mengurangkan tahap diabetes.

  • Kemurungan : Kajian pada 2006, minyak ikan mampu  mengurangkan simptom kemurungan keatas kanak-kanak dari usia 6-12 tahun.


kanak-kanak hiperaktif sukar memberi tumpuan didalam  kelas

Manfaat Omega-3 untuk Golongan Dewasa

  • Kardiovaskular : Orang yang mengambil  ikan dua kali  seminggu mempunyai kadar penyakit jantung yang lebih rendah. Satu kajian lain menunjukkan minyak ikan dalam bentuk makanan atau suplemen mampu mengurangkan risiko kematian disebabkan oleh penyakit kardiovaskular sebanyak 32%. Mereka yang mengidap sakit jantung juga dinasihatkan mengambil 1 gram minyak ikan omega-3 setiap hari.

  • Kanser : Mereka yang mengambil omega-3 dalam jumlah yang tinggi mempunyai tahap yang rendah bagi sesetengah kanser seperti kanser payudara, kolon, ovari, esofagus dan lain-lain.

  • Kemurungan dan lain-lain masalah psikiatri : Terdapat bukti yang memberangsangkan berkenaan omega-3 memainkan peranan penting dalam otak manusia. Dan mereka yang menderita kenurungan mempunyai jumlah omega-3 yang rendah. Terdapat juga bukti omega-3 boleh membantu mereka yang mengidap skizofernia dan kemurungan akibat gangguan mental.


omega-3 membantu jantung yang sihat



Manfaat Omega-3 bagi Warga Tua

  • Kesihatan Jantung : Mencegah risiko komplikasi dan kematian pada mereka yang mengidap sakit jantung. Omega-3  membantu denyutan jantung agar stabil. Mengurangkan risiko kematian sebanyak 45% buat mereka yang pernah mengalami serangan sakit jantung. Memperlahankan arteriosklerosis dan merendahkan risiko strok.

  • Trigliserid :  DHA dan EPA mampu mengurangkan kadar trigliserid sebanyak 20% hingga 50%. 

  • Rheumatoid Arthritis : Minyak ikan mampu mengurangkan simptom-simptom rhueumatoid atritis seperti kejang dan sakit diwaktu pagi, omega-3  perlu diambil dalam dose yang besar - 3-4 grams (dibawah pengawasan doktor)

  • Osteoperosis : Kajian mendapati orang yang mengambil ikan yang banyak dalam diet mereka mempunyai kepadatan  tulang pinggul yang tinggi. Kombinasi kalsium dan minyak primrose juga mampu meningkatkan kepadatan tulang bagi pesakit osteoporosis.

  • Daya Ingatan, Dementia dan Penyakit  Alzheimer : Beberapa kajian menunjukkan diet yang tinggi kandungan ikan membantu mengurangkan kehilangan daya ingatan dan risiko dementia yang lebih rendah. Suplemen omega-3 DHA membantu pesakit Alzheimer dan sakit yang berkaitan dengan kelemahan daya ingatan. 

pesakit artristis menderita sakit sendi



Kerata rentas menunjukkan otak normal dan otak pengidap sakit Alzheimer



Kombinasi hebat Omega Guard dengan produk Shaklee lain untuk pelbagai set seperti :-

1. Omega Guard + Mealshake + Lecithin = Set Anak Pintar 





2. Omega Guard + Melashake = Kuatkan imuniti kanak-kanak, Kurangkan Alahan Kulit, Pulihkan Asma






3. Omega Guard + GLA + Vita Lea = Set Kesuburan Wanita



4. Omega Guard  + Lecithin + Alfafa = Set Kurus Asas





5. Omega Guard + AJHT + Ostematrix = Set Sendi Sihat





6. Omega Guard + AJHT + Vivix + Performance + Alfafa = Set Gout




7. Omega Guard + Vivix + Lecithin + Alfafa = Set Bebas Diabetes





8. Omega Guard + Vivix +  Coq Health =  Pelbagai sakit kronik 



Jom kite tengok testimoni-testimoni yang sangat meyakinkan dari pengguna-pengguna Omega Guard Shaklee











Sebelum berakhir saye suke nak share sebuah video tentang bagaimana seorang ayah melawan sakit yang dihidapinya selama ini apabila memikirkan anak-anak yang masih kecil, enjoy!



Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.


Semua manfaat yang dinyatakan dapat anda nikmati daripada setiap kapsul Omega Guard Shaklee,
Cepat hubungi saya sekarang anda boleh  sms/whatsapp/call/telegram ke +6014-9209040.



Jika anda lebih senang berhubung melalui emel, sila emel ke alamat dasyifa14@yahoo.com. Atau boleh juga pm di Facebook Norulhuda Seman atau follow saya di instagram dasyifaa.
Saya huda, pengedar Shaklee dengan ID : 956661 bersedia membantu anda :)







Cari Artikel