Seminar Shaklee Oleh Master Norita dan Master Naquib Memang Super Awesome | Pengedar Vivix Shaklee, Pengedar Shaklee Kuala Lumpur

14 February 2017

// // Leave a Comment

Seminar Shaklee Oleh Master Norita dan Master Naquib Memang Super Awesome

Last month Januari alhamdulillah, akak berpeluang attend Seminar Shaklee LBL Modul 1, yang dikelola oleh super duper upline akak Master Norita dan Master Naquib. Seminar diadakan di Hotel Sri Petaling.

Kalau ikutkan bulan  Disember akak dah pergi seminar ni, tapi husband demam, die duk request balik awal. Tak sampai hati takkan nak biar die gigil dalam aircond tu. Plus Mujahid and Wafa Nurhani pun mengantuk, so akak balik awal. Tak dapatla nak fokus dengan seminar tu.


Master Norita yang pakai spec, tudung biru, upline akak pakai niqab qimar merah. Akak dah balik time ni huhu...


So kami attend lagi training yang sama last month...Best pergi seminar dengan Kak N (Master Norita) ni sebab dia bagi free gift yang best-best. Last time dapat Omega Guard free. Omega Guard sebotol rm144.

Then kalau kita participate dengan aktiviti, memang dapat lagi hadiah, nak balik ada lagi hadiah...
Semua supplement Shaklee. Wah best-best.

Kali ni akak join dapat 1 bag berisi supplement Shaklee yang mahal-mahal haaa...
Dalam bag tu ada Shaklee Collagen Powder 5 sachet, Nutriferon 4 sachet, Cinch Tea 1 sachet. Rezeki akak dapat jawab soalan dapat lagi 1 bag isi supplement yang sama. Wah heaven betul. Total semua sekali rm 260++

Sampai-sampai Master Naquib bagi talk, dia banyak share pasal kelemahan SID (Shaklee Independent Distributor). Sibuk nak kejar sale, tapi produk knowledge tak mantap. Selalu beri suggestion yang salah pada customer. Tak boleh nak bagi konsultasi yang betul bila customer mengadu tak dapat result yang diinginkan.

Dan pelbagai lagi kelemahan lain. Asyik kejar sale setiap bulan end up kita penat dan taknak teruskan bisnes.

Lagi satu hal yang sangat penting is kita kene service customer yang dah register dengan kita. Dan cara yang paling efektif adalah kita call die. Bukan duk wasap je huhu...Time ni memang terasa habis huhu...

Sebab selama ni memang selalu whatsapp je semua customer. Kalau nak cod baru call. Selebihnya memang wasap je.

Reason kenapa call, sebabnya suara ni ada getaran, ade vibration sendiri berbanding mesej dalam bentuk text. Dengan dengar suara je kita boleh agak, customer tu nak teruskan perbualan atau tak, selesa atau tak, terkejut ke, seronok ke kita call.





Even tak dinyatakan kita boleh rasa reaksi customer camne. And hasilnya benar bagai dikata. Customer-customer yang akak call rata-rata terkejut akak call. Siap gelak-gelak lagi diorang padahal kita tak buat lawak pun, huhu...

Yang seronok pun ade, Alhamdulillah ade yang appreciate...Disamping call tanye kaba, akak remind jugak pasal keahlian Shaklee yang kene activate every year. Keahlian Shaklee dah tak seumur hidup seperti sebelum ni. Tapi kene activate every year.




Cara Aktifkan Keahlian Shaklee

Ada 2 cara :-

1. Beli voucher rm30, setiap rm10 voucher boleh digunakan bla kita membuat pembelian sebanyak rm100. Voucher valid sehingga 3 bulan dari tarikh pembelian. So kita boleh spend rm100 sebulan tuk beli produk Shaklee selama 3 bulan.

2. Beli produk Shaklee sebanyak rm700, automatik activate membership.

Ha camtu je. Senang sangat, takdela nak bayar ape-ape ke Shaklee pun. Activate membership tu untuk kenalpasti ahli yang masih nak menikmati faedah sebagai ahli. Plus database Shaklee terlalu banyak ahli tidur.

Tak tau ape kisah deme, cube contact via sms, hantar surat semua takde respon. Asalnya activate membership last bulan Disember 2016. Tapi Shaklee extend ke Januari 2017. Sekarang ni Shaklee extend lagi sampai Mac 2017.

So still ada masa untuk ahli Shaklee activate membership diorang.

Ok dah jadi kisah lain pulak. Sambung kisah Seminar Shaklee Oleh Master Norita dan Master Naquib Memang Super Awesome. Akak suka pengisian yang Kak N beri sebab dia akan kaitkan dengan kerja die sebagai cikgu dan kita boleh nampak semangat dia.

Bagaimana pandangan skeptikal orang terhadap Shaklee dan bagaimana die handle semua tu. Masalah dengan downline, cara handle masalah yang timbul dalam organisasi kita dan banyak lagi yang Kak N share dengan kami.

Akak balik awal dari member-member so tak sempat bergambar dengan semua orang. Cuma dengan sidelines ni je gambar yang ada hihi...




Orait tu je akak nak share, jika serius nak buat bisnes Shaklee dan masih tak tahu nak register dengan siapa, please don't hesitate tuk register dengan akak dibawah group SuperStarShaklee k.




















Cari Artikel