Resveratrol Penyebab Sel Kanser Hodgkin Lymphoma Memusnahkan Diri Sendiri | Pengedar Vivix Shaklee, Pengedar Shaklee Kuala Lumpur

07 December 2014

// // 4 comments

Resveratrol Penyebab Sel Kanser Hodgkin Lymphoma Memusnahkan Diri Sendiri

Assalamualaikum semua :)) Hari ni saya tertarik untuk berkongsi tentang Sel Kanser Hodgkin Lymphoma Memusnahkan Diri Sendiri bila diberi Resveratrol dalam dose yang tinggi.



Sejujurnya saya tidak mempunyai pengalaman yang banyak bergaul rapat dengan pesakit kanser, yang ada pun kenal secara kebetulan. Saya akan kongsikan nanti dalam entri ini.



Kanser Hodgkin Lymphoma merupakan kanser tisu limfa, tisu limfa terdapat di nodus limfa, limpa, hati, tulang sum-sum dan lain-lain. Punca sakit ini masih belum diketahui dan ia biasa menimpa dikalangan mereka yang berusia dari 15-35 tahun dan 50-70 tahun.






Simptom-simptom kanser ini adalah seperti berikut :-


  • sering keletihan
  • demam dan kesejukan yang kerap datang dan pergi
  • gatal-gatal tanpa sebab diseluruh badan
  • hilang nafsu makan
  • berpeluh-peluh diwaktu malam
  • hilang berat badan
  • bengkak yang tidak sakit di bahagian limfa seperti ketiak, leher... 
  • hilang berat badan tanpa sebab






Simptom lain yang mungkin berlaku ialah:-


  • batuk, sakit dada atau masalah pernafasan
  • berpeluh berlebih-lebihan
  • sakit dibahagian tulang rusuk kebawah disebabkan oleh hati atau limpa yang bengkak.
  • sakit dinodus limfa selepas minum alkohol
  • kulit menjadi kemerahan

Terdapat beberapa jenis ujian yang akan dijalankan bagi mengesahkan kanser Hodgkin Lymphoma. Biasanya tanda awal kanser ini ialah bengkak dibahagian nodus limfa yang tidak diketahui puncanya. Penyakit ini boleh merebak kebahagian nodus limfa yang lain seperti limpa, hati, tulang sum-sum dan lain-lain



Penyakit ini akan didiagnos selepas membuat biopsi dibahagian tisu yang mungkin sakit. Jika keputusan biopsi dan ujian lain menunjukkan pesakit mengidap Kanser Hodgkin Lymphoma maka banyak lagi ujian yang akan dilakukan untuk mengenalpasti kanser berada ditahap mana dan sejauh mana ia merebak.



Biasanya ujian-ujian berikut akan dilakukan


  • Ujian kimia darah seperti  aras protein, ujian fungsi hati, ujian fungsi buah pinggang, dan paras asid urik
  • Biopsi tulang sum-sum (untuk sesetengah kes)
  • Imbasan CT keatas dada, abdomen dan pelvis
  • 'Complete Blood Count' (CBC) untuk periksa anemia dan kira jumlah darah putih.
  • Imbasan PET 


Rawatan yang diberikan pula bergantung kepada beberapa perkara berikut:-


  • Jenis Kanser Hodgkin Lymphoma
  • Kanser tahap berapa (sejah mana sakit telah merebak)
  • Saiz tumor melebihi 10 cm (lebar)
  • Usia pesakit dan pelbagai isu perubatan
  • Faktor lain seperti usia, demam, berpeluh diwaktu malam dan sebagainya.


Pesakit akan dirawat menggunakan kemoterapi atau terapi radiasi, Biasanya doktor akan memaklumkan berkenaan rawatan dengan lebih spesifik.



Tetapi bagaimana jika pesakit enggan menggunakan kaedah rawatan kemoterapi atau terapi radiasi?



Apa pilihan lain yang kita ada? Dan mengapa ada sesetengah orang memilih untuk mencari rawatan alternatif daripada menerima kimoterapi.



Diawal entri ni saya ade cerita yang kebetulan saya kenal dengan pesakit kanser, dia adalah junior UKM, tapi kami berkenalan ketika sama-sama mencari kerja. Saya tengok die jalan macam kecok, saya ingatkan die pernah accident, so saye tanyela, jawapan die betul-betul mengejutkan saya 



Kisah die begini, sebelum masuk ke UKM, sahabat kita ni selalu sakit perut, sakit perut, sakit perut, dah berapa banyak klinik pergi, semua doktor cakap sakit perut biasa, sampaila suatu ketika ade sorang doktor ni nasihatkan buat pemeriksaan kat hospital.



Pergi hospital, cek-cek sah sahabat kite ni mengidap kanser perut...terjatuh jantung saya time die cerita tu...



Ape kaitan die barah perut dengan jalan die yang kecok tu??



Nak tau?? Betul?? Ok jom sambung cerita



Ketika dihospital, die menjalani rawatan kemoterapi untuk membunuh sel-sel kanser dan salah satu kesan sampingan kemoterapi ialah die jalan kecok! Die juga mengeluarkan sekeping gambar lama untuk saya bezakan tona kulit die, dulu cerah tapi yang saya lihat memang ketara lebih gelap. 



Ditangannya ade parut macam melecur bekas terbakar, dan menurutnya parut tersebut ada kerana cecair rawatan kimoterapi tumpah ketangannya, cecair tersebut bersifat mengakis, sebab tu parut yang tinggal nampak macam parut melecur kene api.





Kesan sampingan lain hasil daripada rawatan kemoterapi ialah :-



1. Anemia

Anemia ialah kesan sampingan yang dialami oleh lebih daripada 50 peratus pesakit yang menjalani kemoterapi. Kemoterapi mengurangkan keupayaan sum-sum tulang untuk menghasilkan sel darah merah yang membawa oksigen ke semua bahagian badan.


Apabila terdapat kekurangan sel darah merah, tisu badan anda tidak mendapat oksigen yang cukup untuk berfungsi. Keadaan yang dikenali sebagai anemia ini mungkin dapat dikenal pasti oleh perasaan kelesuan yang keterlaluan, kelemahan, keletihan, kepucatan dan/atau pening-pening.



2. Sembelit

Oleh sebab ubat anti kanser boleh menyebabkan perubahan dalam kebiasaan sistem usus, anda mungkin mengalami sembelit. Kekurangan aktiviti fizikal dan diet tidak seimbang juga boleh menjadi faktor penyumbang.



3. Kemurungan

Kanser mungkin mengganggu cara hidup dan mengancam impian serta cita-cita yang bermakna dalam kehidupan seseorang. Tekanan fizikal dan emosi yang diakibatkan oleh kanser dan rawatannya pada badan biasanya menyebabkan kemurungan.



4. Cirit-birit

Cirit-birit boleh berlaku apabila kemoterapi merosakkan sel melapisi usus. Jika anda mengalami kesakitan dan kekejangan serta cirit-birit atau jika anda mengalami cirit-birit melebihi 24 jam, sila hubungi doktor anda.



5. Kelesuan

Kelesuan ialah apabila seseorang berasa lemah atau penat lebih pantas daripada biasa selepas aktiviti fizikal, mental atau emosional. Kelesuan ialah kesan sampingan utama kemoterapi. Ada banyak penyebab kelesuan dan biasanya anemia merupakan punca utamanya.



6. Keguguran rambut

Doktor boleh memberitahu anda sama ada keguguran rambut (alopesia) boleh berlaku dengan ubat yang anda ambil



7. Jangkitan

Kemoterapi boleh menyebabkan anda mudah mendapat jangkitan. Ini berlaku kerana kebanyakan ubat anti kanser mempunyai kesan ke atas sum-sum tulang dan mengurangkan keupayaannya untuk menghasilkan sel darah putih yang membantu anda melawan jangkitan.



8. Kehilangan Selera Makan

Sebahagian daripada perubatan kemoterapi mungkin mempengaruhi sel sistem penghadaman – menyebabkan kehilangan selera makan, loya dan cirit-birit.



9. Masalah Mulut, Gusi dan Kerongkong

Penjagaan oral yang baik penting semasa rawatan kemoterapi dijalankan kerana ubat anti kanser boleh menyebabkan kerengsaan di dalam mulut atau kerongkong anda. Selain daripada kesakitan, kerengsaan mulut boleh dijangkiti kuman di dalam mulut anda.



10. Loya dan Muntah-muntah

Loya dan muntah-muntah selalunya boleh dikawal atau dikurangkan dengan pengubatan.



11. Masalah Seksual

Lelaki - Pengubatan kemoterapi mungkin mempengaruhi sel sperma yang boleh menyebabkan ketidaksuburan sementara atau kekal.

Wanita - Kitaran haid mungkin tidak menentu atau terhenti sepenuhnya semasa menjalani rawatan kemoterapi. Wanita juga boleh mendapat jangkitan vagina dan mungkin mengalami simptom menopaus seperti berasa panas. Kesan-kesan sampingan ini biasanya adalah kesan jangka pendek rawatan dan akan hilang akhirnya


Sumber : www.malaysiaoncology.org/


Carian mengenai kanser ini saya telah membawa saya mengenali bekas pesakit Kanser Hodgkin Lypmhoma, die juga memilih rawatan alternatif kerana tidak mahu menjalani kemoterapi disebabkan kesan sampingan diatas, 



Beliau seorang yang sangat positif menghadapi uijan yang hebat dari Allah, jika nak tahu lanjut kisah beliau, bace pengalaman beliau selaku pesakit Kanser Hodgkin Lymphoma .





proses apoptosis, pemusnahan sendiri sel



Kajian ini diterbitkan oleh PubMed, US National Library of Medicine National Institute of Health. Hasil kajian ini sedikit sebanyak memberi harapan kepada pesakit kanser Hodgkin Lymphoma untuk terus melawan sakit ini tanpa perlu melalui rawatan kemoterapi yang menyeksakan itu.



Lebih gembira apabila resveratrol terdapat didalam suplemen Shaklee iaitu Vivix, dan jumlah resveratrol didalamnya adalah sangat tinggi.








Resveratrol juga dilaporkan mampu memberi perlindungan dan melawan pelbagai kanser lain seperti kanser prostat, paru-paru, kanser yang berkaitan dengan alkohol dan lain-lain.



Jika anda  sekarang sedang bertarung melawan sel-sel kanser yang ganas tu, insyaAllah anda boleh ikhtiar dengan Vivix Shaklee, kite kene berusaha semampu mungkin, kuasa penyembuhan tetap milik Allah jua. 



Feel free untuk hubungi saya, anda boleh call, wasap, sms, telegram ke 014-9209040 atau emel ke dasyifa14@yahoo.com untuk konsultasi lanjut. boleh juga pm di facebook Norulhuda Seman  atau follow instagram dasyifaa.

*Sempena Aidilfitri 2016, akak nak bagi hiasan dinding Khat Kufi bernilai RM420 kepada sesiapa yang bertuah, nak tahu caranya klik link dibawah :)

Menangi Cabutan Bertuah Khat Kufi RM420






4 comments:

  1. Slam...sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4.sebulan akan turun sebanyak 60 militer or 0.6 cm.ubat saya.andai 4 cm sel ketumbuhan.bajet 6 bulan untuk sembuh sepenuh nya.andai 8 cm ketumbuhan.bajet 8 hinga 10 bulan untuk sembuh sepenuh nya.insya allah.

    memusnahkan dan mematikan sel sel kanser.. harga cuma rm140 tetapi herba warisan ini terlalu berkesan dan saya jamin tuan tuan dan puan puan akan terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh...daun daun herba warisan termasuk juga daun rerama and herba herba terpilih memang tidak akan jumpa di mana mana.percaya lah..
    ..
    .merawat dan membaik pulih...jangan biar sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik di rawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia...herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi... sy cma bntu membantu...sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa...penawar nya telah ada...hubungi sy secepat munkin Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh...jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid...orang ada kanser...saya akan membantu merawat hingga sembuh NAMA SYARIKAT SAYA.....JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    ReplyDelete
  2. ANTARA KANSER YANG MAMPU DIRAWAT DAN BERJAYA DIUBATI : KANSER PARU-PARU KANSER USUS BESAR KANSER SERVIKS/PANGKAL RAHIM KANSER PUNDI KENCING LEUKIMIA KANSER REKTUM/DUBUR KANSER TULANG KANSER OTAK KANSER OVARI KANSER HATI KANSER NODUS LIMPA/LYMPHOMA KANSER PAYUDARA KANSER RAHIM KANSER PROSTAT KANSER PERUT KANSER PANKREAS KANSER PITUITARI KANSER KELENJAR LIUR KANSER VAGINA/FARAJ KANSER KULIT KANSER MULUT KANSER HIDUNG KANSER TIROID KANSER TEKAK KANSER TESTIS KANSER ESOFAGUS/SALUR MAKAN KANSER HEMPEDU/SALUR HEMPEDU DAN LAIN-LAIN KANSER

    ReplyDelete
  3. ubat yang paling mujarab adalah menjalani kimo dan mendapat dan mendengar nasihat doktor. makanan yang di ambil perlulah bersih sama ada di masak sendiri atau makanan atau minuman yang mempunyai label halal, ms iso, kkm dan gmp.rawatan alternatif dan makanan kesihatan tak banyak membantu. jgn membazir duit. tukar alat memasak yang anti toksik. makan banyak2x. tukar2x cara pemakanan dan car minum. akhir sekali kuatkan semangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sudi komen disini, apa pun kaedah rawatan yang digunakan, biarlah empunya diri yang memilih apa yang terbaik untuknya.

      Tak semestinya kita rasa sesuatu tu tidak bagus and berkesan, hal yang sama juga dirasakan oleh orang lain.

      Semua orang mencari penawar untuk sembuh. Intipati perkongsian saya ni berdasarkan bukti yang dikemukakan dalam international jurnal semestinya kajian tersebut dihakimi oleh orang yang pakar dan bertauliah.

      Bukan pendapatan individu, bukan berdasarkan pengalaman seorang dua.

      Delete

Terima kasih kerana sudi komen <3

Cari Artikel