Set Kurus Asas Shaklee dan Set Puasa Shaklee | Pengedar Vivix Shaklee, Pengedar Shaklee Kuala Lumpur

23 June 2014

// // Leave a Comment

Set Kurus Asas Shaklee dan Set Puasa Shaklee

Assalamualaikum semua :)), Ape kaba iman kita hari ini?? Ramadhan dah hampir sangat. Saya sangat yakin ramai yang  berazam untuk turunkan berat badan sempena bulan puasa ni. Jika anda salah seorang daripadanya, tahniah saya ucapkan  dan apa  kata anda gunakan Set Kurus Shaklee untuk membantu memudahkan anda slim dan bergaya dipagi Syawal...


Meh saya share story saya pasal kurus time puasa,  memang tiap kali  puasa badan  saya terlebih slim,  sebab bulan puasa saya sibuk buat kueh raya, jual kek, puding kastard disamping menunaikan  solat terawikh.



Ni la koleksi hasil kerja tangan, tahun ni tak ambil order, buat makan sendiri je



            Dalam entri ni saya akan share tips-tips mudah untuk kurus sepanjang tempoh berpuasa. Pada 2 tahun lepas berat badan  saya naik sebab saya rajin  dan kuat makan jajan. Tula meh cheq nak habaq mai kat hampa suma,  jangan  makan jajan sebab kita takkan sedar badan kita naik. Tau-tau  baju tak muat.




            So itulah yang terjadi pada saya, so saya memang nekad untuk  slim macam  dulu, sebelum ramadhan  lagi saya dah mula  puasa sunat  Rejab dan Syaaban. Then masuk Ramadhan saya pun sibuk buat kueh raya bagai, kek suma. Memang turunla  tapi  tak  capai target lagi.




          Selepas Syawal menjelang balik semula kerja saya start ganti puasa sekali puasa 6, setel 6 hari  puasa dibulan Syawal, saya setelkan semua baki  puasa ganti dibulan berikutnya dan saya masih amalkan  puasa  sunat bila dah habis semua puasa ganti.






          Dan  hasilnya  Alhamdullillah memang puas hati, time ni  tak kenal shaklee lagi. Tidak sia-sia saya paksa  diri untuk berpuasa. Sebenarnya saya suke  puasa, pada saya  itu cara mudah untuk slim dan jaga  kesihatan. Tapi puasa yang saya practice macam marathon jugakla..so  far sangat berbaloi.




          Last year lain ceritanya, saya tak sibuk sangat ambil tempahan macam-macam cuma ambil order buat kek coklat moist je. Tapi saya disiplin  pegi terawikh,  sebelum ni tak camtu. Dan pegi solat terawikh sana sini,  hasilnya pun saya slim jugak. Bulan puasa last yearlah saya start gune Shaklee, itupun pada 2 minggu awal  je. Saya dan kakak share ESP Shaklee yang best amat tu.



Solat terawikh di masjid besi



           ESP Shaklee highly recommended untuk semua yang berpuasa, sebab kita lambat nak  lapar, energetic je takde la lesu sangat. Dan bonus kulit gebu, halus, parut-parut diwajah pudar.  Memang berseri-seri dipagi raya dengan body cun....wooooo.....




         Ok jom saya share tips-tips hebat untuk melawan lemak dibulan puasa :-


  • Mesti sahur, makan kenyang-kenyang, kurma  wajib at least 3 bijik nak lagi best  minum  ESP Shaklee dan  Mealshake Shaklee, dan jangan lupe minum air sampai sampai bergelen2 paling sikit 3 gelas then minum Performance Drink.
  • Selepas  bersahur sebaik-baiknya jangan tidur, buatlah apa-apa kerja sementara tunggu solat subuh. Contoh basuh pinggan ke, jemur baju ke, gosok baju ke, apa-apalah..
  • Banyakkan  berjalan even puasa, cuba parking kereta jauh-jauh, kalau naik lrt @ komuter  @ ape2 tren  memang kene ambil kesempatan ni berjalan laju-laju (brisk walking)
  • Tiap kali berdoa selepas solat mintak sungguh-sungguh dengan Allah supaya mudahkan kita nak hancurkan lemak, supaya lebih ringan badan kita untuk beribadah...insyaAllah.
  • Untuk berbuka,makanlah apa-apa pun tetapi kena jaga kuantiti, sebab biasanya juadah berbuka yang kita sediakan atau beli dibazar ramadhan melebihi  keperluan dan  had yang dibenarkan. Janganlah...kenyang sangat nanti malas nak berterawikh rugi sangat... 
  • Belajar makan kurma, buah-buahan, air segelas lepas itu  baru  nasi, kunyah perlahan-lahan, enjoy setiap makanan yang kita makan supaya tidak tercekik, sebab minum air sebagusnya 20 minit selepas makan. Boleh?? 
  • Setiap malam konsisten pergi solat terawikh, kalau ada ditempat anda yang buat 20 rakaat lagi bagus, sebab kita sedang gunakan atau keluarkan kalori makanan yang diambil ketika berbuka.
  • Moreh boleh makan, ambillah kueh 2 potong jangan  berlebih-lebihan,rugi nanti.
  • Balik rumah gantilah  minum air kosong banyak-banyak
  • Belajarlah untuk bangun tahajud kalau tidak mampu  setiap hari, seminggu 3  kali pun dah bagus.
  • Gunakan hujung  minggu untuk mengemas rumah  awal sebelum menyambut Syawal,  tidak perlu tunggu esok lusa nak raya semua benda nak  kena  siapkan memang macam sotongla kita.
  • Contohnya basuh tingkap, langsir, mop atau basuh lantai, bersihkan sawang,  potong rumput, kemas halaman rumah, kemas stor, basuh bilik air, kemas baju dalam almari yang mungkin dah huru-hara dan lain-lain.
  • Boleh juga keluar beli baju raya, kueh raya,  langsir dan alas meja raya, semua yang bersangkutan dengan rayalah
  • Untuk rijal-rijal (lelaki) hujung minggu pun boleh pergi keluar jogging atau bersukan
  • Atau sesiapa yang ambil tempahan raya tu, bolehlah pulun siapkan, contoh kueh raya, kek, kek lapis, segala macam popia dan lain-lain. Semua aktiviti ni akan bantu kita slim secara tidak sedar best tak??

Sekiranya kita mampu lakukan semua yang dicadangkan tambahan dengan pengambilan Set Kurus Asas Shaklee secara konsisten percayalah....pasti kita slim, menarik, cantik, hensem, bergaya, buat orang terkejut dan tertanya-tanya insyaAllah



             Boleh bayang tidak betapa berbunga hati kita, tidak sia-sia kita bekerja keras dan  pekakkan telinga bila ada yang memperlekehkan usaha kita. Setiap kata-kata yang menyentap hati itu kita balas dengan senyuman semanis madu sahaja.



            Terima kasih buat mereka, disebabkan kata-kata mereka maka kita kuat untuk  meneruskan program diet yang menguji ni. Tahniah-tahniah...:))



             Set Kurus Asas Shaklee ni yang mana satu?? Terdiri daripada apa?? Special sangat ke?? Mahal ke murah?? Ok jom kita mulakan  cerita...



             Set Kurus Asas Shaklee terdiri daripada Lecithin, Omega Guard, Alfafa. Jika kita ambil sekali ESP Shaklee adalah lebih baik, terutama apabila kita bakal menjalani ibadah puasa pada minggu depan. Kesemua ini mempunyai peranan yang berbeza untuk tubuh kita dan setiap satunya adalah penting untuk membantu anda mencapai berat yang diidamkan.



1. Lecithin RM52, 180 capsule


  • melindungi hati - mengahalang enapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak juga membantu memulihkan kesihatan  hati, hati yang sihat penting untuk metabolisme lemak. Ramai yang tidak berjaya menurunkan berat kerana hati tidak dapat berfungsi dengan baik.
  • pemecahan lemak dan  kolestrol - bertindak sebagai 'pembersih' salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi lemak dan metabolisme lemak, kolestrol  dan trigliserid didalam tubuh.
  • pelangsingan - menghalang obesiti, pengambilan yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan seimbang.
  • menghalang kejadian batu karang - 90%  dari batu karang terjadi kerana kolestrol, lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan untuk  menyekat kejadian batu  karang.
  • meringankan sembelit -  lecithin adalah pelembut najis  yang berkesan, ianya melembapkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.

2. Omega Guard RM136, 90 capsule


  • bantu menghilangkan lemak dan bina otot
  • mampu mengurangkan selera makan, kerana boleh mengawalatur pembebasan hormon serotinin, hormon  yang mengawal selera dan 'mood', minyak ikan juga memberi kesan anti-kemurungan, mengawal 'sugar craving' 
  • membantu  mengurangkan penyimpanan lemak ditubuh 
  • juga baik untuk jantung, mata dan sendi





Promosi yang ditunggu-tunggu oleh pengguna dan bakal pengguna Set Kurus Shaklee, Omega Guard beli 6 free 1 sepanjang bulan November! Sekiranya anda membeli Omega Guard secara borong 6 botol, anda layak mendapat :-

  • keahlian percuma seumur hidup
  • percuma 1 botol Omega Guard
  • rebate tunai pada 15/12/14
  • penjimatan sebanyak RM201!
  • hadiah istimewa dari saya!


           Pengguna yang bijak pasti mengambil peluang ini untuk mendapatkan Set Kurus Asas Shaklee pada harga yang lebih jimat dan untung poket. Hubungi saya sekarang jugak k 014-9209040, cal, wasap, sms atau telegram..boleh juga hubungi di emel dasyifa14yahoo.com

  
3. Alfafa RM 53, 330 tablet


  • membersihkan hati kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  • membaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, perut berasid, ulser gastrik,hepatitis,dan sembelit
  • mengandungi saponin untuk menyerap kolestrol, penggunaan jangka panjang boleh menghapuskan lemak,  mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.
  • melegakan keletihan ketika berdiet






4. ESP (Energizing Soya Protein) RM150, 850g



ESP Shake yang enak, saya blend ESP dengan buah tembikai  dan buah naga menggunakan 'Shake n Take' yang elegant tu...

  • membekalkan tenaga segera dan berpanjangan, sangat bagus diambil ketika berpuasa
  • membantu mengurangkan berat badan dengan mengekalkan paras gula dalam darah
  • 1 hidangan ESP Shaklee bersamaan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu,  rendah lemak, tiada kolestrol,  tiada asid urik, sangat mudah diserap oleh  tubuh manusia, memang rasa kenyang bila minum ESP
  • Awet muda dan kulit remaja, merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, mengembalikan seri kulit dan kepejalan otot.
  • Membantu membekalkan susu kepada ibu yang menyusu ketika berpuasa kerana ESP kaya dengan protein dan kalsium.


Itula keempat-empat item yang ada dalam Set Kurus Asas Shaklee, jika kita konsisten, tidak mengalah dan berputus asa, bersabar insyaAllah pasti kita dapat bentuk badan idaman dan boleh pakai baju yang dah lama bergantung dalam almari...hihi...



             Sempena bulan Ramadhan yang semakin mampir ni, suke saya nak share  Set Mighty 3 Gems, (Set 3 Permata Perkasa) atau Set Puasa Shaklee. Terdiri daripada 3 produk iaitu ESP, Mealshake dan Performance Drink. 



           Set ini wajib diambil oleh semua orang ketika berpuasa terutama




  1. Pesakit diabetes
  2. Pesakit gastrik
  3. Warga tua
  4. Anak-anak kecil yang baru belajar berpuasa
  5. Ibu mengandung
  6. Ibu menyusu
  7. Ibu mengandung
  8. Orang yang aktif, kerja yang memang akan keluar keringat.
  9. Mereka yang lemah dan berpenyakit


5. Mealshake 



  • Rasa French yang sangat sedap!!! Bila campur dengan ESP, bertambah-tambah sedap jadinya.
  • Merupakan hidangan lengkap dengan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.
  • Mengembalikan seri wajah 
  • Kaya dengan  serat larut untuk membuang lemak berlebihan dan sisa  buangan dari usus dan perut.


6. Performance Drink



  • Perisa oren semulajadi yang segar dan enak dinikmati pada bila-bila masa.
  • Rumusan eksklusif OptiCarb yang dipatenkan meningkatkan  tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara aliran  bendalir tubuh.
  • Membekalkan tenaga dan daya  ketahanan badan.
  • Mencegah penyahhidratan, melembapkan kulit dan kelihatan muda.
  • Menggantikan air yang hilang.
  • Minuman yang sangat sesuai untuk para atlet, orang yang berpuasa, sebelum dan selepas pembedahan, orang yang tidur lewat malam atau bekerja pada shift malam, orang yang mengalami cirit-birit, tiada  selera makan, paras gula rendah, pening dan lain-lain.


Set Puasa Shaklee akan memudahkan kita menjalani ibadah puasa, rasa kenyang lebih lama, bertenaga sepanjang hari dan tidak terlalu haus. Tambah-tambah sekarang memang tengah panas dan bahang....
Ujian - ujian...


Maka kita semua wajib mendapatkan Set Puasa Shaklee untuk  membantu kita berpuasa disiang hari,
tadarus, banyakkan solat  sunat dan bangun tahajud disepertiga malam. Set ini juga sangat disarankan untuk golongan lelaki yang gigih menonton bola sepak dimusim piala dunia  ni!!



              Sekarang jom kita tengok testimoni-testimoni best 



Latest testimoni yang kita dapat, dibawah adalah usaha-usaha lain yang dilakukan  disamping menggunakan Set Kurus  Shaklee



Usaha-usaha yang dilakukan untuk mendapatkan bentuk badan  idaman





Testimoni Set Puasa Shaklee, (sebelum menggunakan SPS)

Selepas menggunakan Set Puasa Shaklee






Cari Artikel