Set Kurus Shaklee from XXL to M | Pengedar Vivix Shaklee, Pengedar Shaklee Kuala Lumpur

16 September 2013

// // 56 comments

Set Kurus Shaklee from XXL to M

Dalam entry ni saya akan huraikan bagaimana Set Kurus Shaklee sangat berkesan menurunkan berat badan orang yang overweight dan juga obesity . Dalam entry Set Kurus Shaklee ini, kita dah tau siapa askar-askar yang akan lawan semua lemak- lemak degil dalam badan.. Set Kurus Shaklee ada cara tersendiri bagaimana lemak kental yang bertahun-tahun pun boleh ditumpaskan.

           

Dulu masa saya belajar di UKM,salah satu cara yang saya gunakan untuk diet ialah kira pengambilan dan penggunaan kalori. Saya share 1 jadual kalori makanan khas buat pembaca blog saya.
               

Set Kurus Shaklee
Set Kurus Shaklee akan jadi makin berkesan jika kita follow jadual pemakanan yang betul
             


Jika ingin tahu bagaimana pengiraan kalori boleh  membantu anda kurus, bolehlah hubungi dan dapatkan produk Shaklee  daripada saya. Saya akan bantu anda menjalani proses penurunan berat badan yang berkesan andai anda mendapatkan Set Kurus Shaklee yang lengkap dari saya





Baiklah, sekarang kita sambung cerita tentang diet. Macam-macam produk kurus yang menjanjikan saiz badan S hanya selepas 3 bulan menggunakannya. Penurunan purata 10kg sebulan  atau lebih bergantung pada saiz asal anda.


                Zaman sekarang semua benda nak cepat je, fast food, fast service, fast delivery, fast action, fast result. Lagi cepat sesuatu produk kurus tu boleh turunkan berat maka kite akan nampak produk tu sangat bagus, berkesan, cepat.


                Sahabat-sahabat suka saya nak ingatkan kita ni manusia, semua yang ade ditubuh kita ni adalah sel-sel hidup (ciptaan Allah), bukan automatik (ciptaan manusia).


              Badan manusia yang kompleks memerlukan masa untuk menerima, mengolah, mengadaptasi  sesuatu yang baru diterima.

               Macam  tu jugakla lemak-lemak yang berada dalam 'comfort zone' dalam badan kita. ‘Aman itu Racun’ selesa buatkan kite malas untuk berusaha menjadi lebih kurus, okla badan macam ni, kalau diet-diet asyik kene perli je, susahla pantang makan,sedap makan  ni, macammana nak kawal!


              Kadangkala lemak-lemak dibadan kita susah nak susut sebab badan kita kaya dengan toksin. Toksin disimpan dalam sel-sel lemak. Dan badan kita tidak membenarkan sel-sel lemak tersebut hilang sebagai salah satu cara melindungi toksin tersebut..Ya Allah, macammane ni??


            Maka langkah pertama yang perlu diambil ialah detox badan kita. Terdapat pelbagai cara keluarkan toksin dari badan yang paling murah dan senang ialah minum air sebanyak-banyaknya, sampai sehari lebih 10 kali kita ketoilet.


           Tetapi  jika lemak-lemak kita masih teguh tidak berganjak maka kita kene gunakan cara lain. Apa caranya?? Saya akan kongsikan dengan pembeli-pembeli saya sahaja sebab maklumat  ini  khas untuk mereka. Jika anda ingin tahu, boleh membuat pembelian Set Kurus Shaklee dengan kami. Dan anda akan dapat konsultasi eksklusif dari saya.


             
Apemacam bro? Ni le lemak yang subur kite ternak selama ni...Yang ni ada cara diet khas,  nak tahu hubungi saye lepas habis bace entri ni k


Sel-sel lemak dalam badan kita boleh bertambah dari sudut bilangan  dan saiz. Jadi bila kita makan, makan, makan dan  makan macam tak pernah kenyang, kite sebenarnya sedang tambah bilangan sel lemak dan besarkan saiznye....ngeri tak?? 


            Sebab tula sangat mencabar untuk kurus sebab kene fight untuk kecilkan saiz sel-sel lemak yang ada tapi bilangan yang sudah bertambah tidak akan berkurang! Anda kene ingat fakta ni supaya beringat sikit ketika nak telan makanan-makanan yang high calorie and fat.


             Untuk mengubah hal-hal yang dah selesa  ni maka kenela berjuang dengan sungguh-sungguh. Diet habis habisan, Berpantang give up sebelum kurus.


             Tiada kompromi, tiada diet weekday je weekend tak diet, tiada diet tak makan nasi pastu bantai makan fast food, tiada diet sebulan je lepas tu bile penurunan badan sedikit kita dah mengalah, berserah je..no..no..no..no..no!


                Sekarang kite masuk cerita tentang Set Kurus Shaklee, yang mana tetap mewajibkan anda untuk kawal makan dan exercise, ni petua untuk kurus.. Tetapi terdapat testimony yang mengatakan tidak perlu strict makan dah boleh kurus (bagus  juga).


               Selama saya berdiet dari umur 20 tahun sampaila sekarang, dah macam-macam diet saya try dan semua method-method tu  memberi saya 1 kesimpulan.


              Makanlah produk apa pun yang paling canggih dan yang paling hot dipasaran  untuk hilangkan berat, tapi kalau tidak kurangkan pengambilan makanan dalam diet seharian dan tidak bersenam tidak akan kemane diet awak tu.


Akhirnya kite akan give up dan makan balik banyak-banyak dan badan akan naik lagi banyak (nak ke macam tu??)


Dalam set ni ada a few product with a few steps you need to follow, 1st kita kena pecahkan atau bakar sel-sel lemak yang berjuta-juta dalam badan kite. Pendekar2 bakar lemak ialah lecithin dan omega guard.


1.       Lecithin, 180 capsule RM 52.50 



  • Menyerap vitamin larut lemak- A,D, E dan K.
  • Menghalang enapan lemak dihati
  • Memecahkan lemak dan kolestrol, ‘membersih’ salur darah, pengambilan tambahan dapat mengemulsi  dan membantu metabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh
  • Pengambilan yang banyak dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan seimbang
  • Mencantikkan otot dan kulit, melembap dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolism sel dan melambatkan penuaan
  •  Meringankan sembelit, meleraikan  toksin dalam usus.


Feedback yang diperoleh oleh sahabat2 dan saudara-mara yang menggunakan lecithin ialah mereka tak mampu untuk makan seperti biasa, dari2 pinggan jadi 1 je, rase kenyang dan tak boleh nak makan banyak2, best tak??


2. Omega Guard 90 capsule, RM 136



       

  • Membantu penurunan berat badan dengan bertindak seperti hormon meningkatkan keupayaan badan untuk membakar lemak.
  • Mengurangkan penghasilan lemak yang melindungi organ badan dan disekitar pinggang
  • Kurangkan selera makan, rasa kenyang yang lebih lama
  • Kurangkan keradangan dan penakungan air ditisu-tisu badan
  • Aktifkan pengeluaran air yang tidak perlu dari badan memberikan kesan penurunan berat yang signifikan


            Pengambilan omega juga membuatkan kite lebih kenyang untuk tempoh yang lama, experiment terhadap diri sendiri ialah saya tidak lapar selepas 4 jam makan + omega, kalo tak lepas 3 jam perut saya dah menyanyi macam konsert.


               Based on pengalaman saya sendiri, selepas menggunakan lecithin dan omega, memang omega guard lebih effective untuk menurunkan berat. Saya akan ambil omega bersama vitamin E Shaklee.


              Esoknya saya jadi perasan sebab suke tengok muke sendiri huhu...(jangan termuntah k). Tidak pasti puncanya namun mungkin boleh apply 'bile kita sihat kita akan cantik :))'.

           
            Selepas kerja-kerja pembakaran dan pemecahan lemak giat dijalankan, maka perlulah dikeluarkan lemak-lemak tersebut dari badan dengan cara yang tepat dan berkesan.


             Untuk tugasan ini Alfafa Complexlah yang paling sesuai untuk melaksanakannya. Alfafa juga berperanan mencuci hati, darah dan usus (detox-keluarkan toksin dari badan)


3. Alfafa Complex 330 tablet, RM 53.75, 700 tablet, RM 97.50




  • Mencuci hati, darah dan usus – makanan yang sangat beralkali boleh normalkan kembali         badan yang berasid, membersihkan hati, kolon, darah, menyingkirkan toksin dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Penggunaan jangka panjang dapat menyingkirkan lemak dan kolestrol, mengurangkan               kolestrol, mengandungi saponin – span yang bertindak sebagai serat yang menyerap               kolestrol
  • Melegakan keletihan
  • Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastric, sembelit,               hepatitis dan hyperacidity
  • Sangat berkesan untuk pencernaan dan buang angin, menjadikan badan terasa lebih ringan.


Biasanya mereka yang kehilangan berat dalam tempoh yang cepat, akan hilang kepejalan otot, maka badan akan menggeleber dan lembik.Walaupun berat turun dan ini sangat menggembirakan tetapi postur badan tetap bermasalah.


Hal ini berlaku walaupun anda masih mude, bukan orang tue je badan lembik. Maka disinilah peranan yang dimainkan oleh Cinch TM Shake dan ESP (Energizing Soya Protein)


4. Cinch TM Shake RM 173 




  • Indeks glisemik rendah – 22; sesuai untuk pengidap kencing manis dan mengekalkan tahap gula darah yang normal dan kekalkan tenaga
  •  Mengandungi Cinch Pro- campuran ekslusif protein diperkayakan dengan leucine-asid amino
          Leucine : memelihara otot semasa menurunkan berat badan
          Leucine merupakan otot yang membina asid amino yang terdapat didalam protein tertentu.      

          Kesan pada mereka yang telah mengambil cinch ialah kehilangan lemak, berat, inci pada masa yang sama masih mengekalkan otot mereka.

  • Lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral
  • Tinggi protein (24g setiap hidangan) memberikan anda rasa puas dan kenyang
  • Tinggi serat (6g setiap hidangan)
  • Sumber soya bebas GMO
  • Tiada perasa, pewarna atau pemanis tiruan.
  • Rasa yang sangat enak, memberikan kepuasan semasa menurunkan berat, datang dengan 3 perisa yang sedap, lazat seperti coklat, cafe latte dan vanila.



Cinch Shake sesuai untuk semua  golongan lelaki atau wanita sudah berkahwin atau belum, tetapi tidak sesuai untuk ibu mengandung kerana kandungan cinch boleh mengecilkan saiz pinggang  dan membakar lemak, dikhuatiri menyebabkan berat bayi anda tidak naik.




  • Mengoptimumkan penyerapan nutrien lain
  • Membekalkan tenaga berpanjangan, kurang rasa  lapar even berpuasa!
  • Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, kulit terasa lembut hanya selepas 2 minggu mengunakannya.
  • Mengembalikan keserian kulit dan kepejalan otot.
  • Tiada pengawet, perasa, pemanis tiruan, rasa asli soya dan vanilla
  • 1 hidangan ESP bersamaan 2x daging, 4x telur, 12x susu rendah lemak
  •  Tiada asid urik



Semua produk diatas mempunyai peranan  yang penting untuk menurunkan berat anda. Untuk memilih produk mengikut keperluan badan bolehla berbincang dengan saya dahulu. Sebelum tu kite check dulu kenape kite selalu gagal untuk turunkan berat:-

1.       Kekurangan nutrisi

2.       Sukar untuk diikuti

3.       Hasil lambat, sedangkan dah banyak duit keluar

4.       Merendahkan kadar metabolisme

5.       Tidak berdisiplin dan tidak sabar

6.       Nakkan hasil yang cepat tetapi malas bersenam dan gagal mengurangkan pengambilan makanan 

7.    Kurang minum air masak



             Pengambilan air masak 3 liter adalah wajib untuk menurunkan berat, kerana kebiasaan orang yang selalu lapar, mereka sebenarnya tidaklah lapar tapi badan mereka kurang air.Itu yang asyik nak makan je padahal baru makan 15 minit lepas. Badan kite haus tapi isyarat yang otak kite terime ialah kite lapar.


               Tapi ramai customer saya yang berat badan cepat turun bila minum  air sehari 5 liter, sangat berkesan berbanding yang lain. Mungkin  anda boleh cuba dan rasai sendiri hasilnya.

               Tak kesian ke ngan badan kite yang dehidrated tapi disumbat pulak dengan junk food, air kopi pekat, biskut yang manis-manis, jeruk dan macam-macamla. Lagilah sel-sel tubuh kite kurang air. Kurang air menyebabkan  kite nampak lebih tua dari usia sebenar. 


Dibawah adalah antara testimoni mereka yang telah  berjaya menurunkan berat badan dengan mengambil Set Kurus Shaklee. Terdapat ribuan orang diluar sana yang telah berjaya mengembalikan keyakinan diri mereka dan menjalani hidup yang lebih bermakna selepas kurus.



Ini contoh testimoni yang bagus, customer consistent menggunakan produk shaklee disamping  mengawal pemakanan 










ini testimoni abang sendiri, die ambil set darah tinggi dan ade omega dan lecithin  selain darah turun berat die pun turun, memang xtra hepi























               Suka saya nak remind pada diri  dan sesiapa pun  diluar sana yang berhajat untuk turunkan berat, janganlah putus asa, sabarla menahan lapar sebab kite je tengah pantang makan orang lain sedap makan depan kita.


              Kalo penurunan sedikit dan kita dah rase penat dan tak berbaloi, janganlah give up mungkin boleh cuba cara lain yang sesuai dengan badan kita.Dah bersedia untuk memulakan hidup baru dengan badan baru?? Saya akan berusaha bagi guideline yang simple but practical untuk awak kurus. 


             Dan yang lagi penting saya akan sediakan jadual makan yang disyorkan oleh pakar pemakanan Shaklee. Ini bagi mendapatkan kesan yang optimal agar setiap wang yang anda laburkan berbaloi. Takla anda ditinggalkan terkapai-kapai mencari cara makan diinternet.



Setiap pembelian dengan kami bernilai RM250 keatas melayakkan anda mendapat
  • jadual makan yang tepat dan berkesan
  • tips-tips eksklusif berkaitan
  • konsultasi yang berterusan

Untuk pembelian bernilai RM500  keatas pula, anda layak mendapat
  • jadual makan yang tepat dan berkesan
  • tips-tips eksklusif berkaitan
  • konsultasi yang berterusan
  • hadiah istimewa

Untuk mendapatkan Set Kurus Shaklee yang macam goreng pisang panas ni, jangan segan-segan hubungi saya, call/sms/wasap/telegram ke +6014-9209040 atau jika anda senang berhubung melalui emel, boleh emel saya ke dasyifa14@yahoo.com. Boleh juga pm di facebook saya Norulhuda Seman 
dan follow instagram saya dasyifaa

Saya senang untuk share pelbagai tips mudah kurus, kata-kata semangat agar tidak mudah give up, pengalaman saya berdiet sepanjang 10 tahun. Semua ini akan dikongsi bersama pengguna Set Kurus Shaklee yang sudah mendapatkannya dari saya.



Anda ingin menjadi salah satu daripada mereka ? Jom dapatkan Set Kurus Shaklee dari saya sekarang. Saya sedia membantu anda :))

*Promosi Paling Jimat Sepanjang Tahun 2016 Untuk Set Kurus Shaklee dan Set Detoks Shaklee




Jika anda berhajat untuk Kurus Dengan Shaklee, tersangatlah rugi jika anda tidak mendapatkannya pada bulan ini kerana diskaun hebat pada 2 produk utama iaitu Lecithin dan Alfafa Shaklee.

Murah sangat Alfafa and Lecithin bulan ni, anda boleh beli banyak-banyak untuk buat stok, yela badan kita takkan 15kg sebulan, penurunan sihat secara berperingkat tu penting. So kita boleh simpan stok siap-siap sementara harga tengah jatuh ni.

Cepat-cepat hubungi saya seperti yang tertera dibawah ye. Promosi tamat pada 30 November 2016


Jika anda lebih senang membuat pembelian sendiri dan tiada masa untuk kecawangan Shaklee, anda boleh membuat pembelian secara online, hanya klik gambar dibawah dan anda bebas membuat pembelian sendiri.


Langkah-langkah pembelian


1. Scroll kebawah dan klik agree untuk Online Ordering Agreement.

2. Tick produk yang ingin anda beli, produk yang anda tak mahu hanya untick. Apabila selesai, klik checkout.

3. Selesai memilih, anda boleh isikan butiran lengkap untuk penghantaran seperti nama, alamat, no telefon dsb.

4. Pembayaran boleh dibuat dengan menggunakan kredit kad atau debit kad, Master atau Visa. Sila screen shot atau ambil gambar resit sebagai bukti pembelian.

5. Courier service yang akan menghantar pesanan anda ialah Gdex mengambil masa 2 -5 hari bergantung pada lokasi anda.

6. Setelah produk Shaklee selamat sampai ditangan anda, izinkan saya untuk menghubungi anda bagi memberi jadual makan yang tepat dan konsultasi lanjut berkenaan masalah yang anda hadapi. Mudahkan!

7. Itu sahaja, Selamat Bershopping! Semoga anda mendapat bentuk badan yang diidamkan. :)


Klik Disini Dan Dapatkan Set Kurus Anda Sekarang!

56 comments:

  1. Best baca, sebab ada pengalaman sendiri.boleh terangkan pasal kesan diet yo-yo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sakinah kerana sudi bertanya

      berdasarkan pembacaan saye tiada satu pun definisiyang tetap dan disahkan tentang yo-yo diet atau kitaran berat

      biasanya orang yang mengalami diet yo-yo menjalankan diet yang agak ekstrim atau melampau ketika berdiet

      diet yang sihat masih lagi mengekalkan pengambilan makanan dan senaman secara teratur dan konsisten

      diet seperti ini memang akan membuatkan berat turun dan badan kite juga kehilangan lemak dan otot.

      selepas kurus, badan kite akan memberi isyarat 'starvation response' yang menyebabkan berat badan naik secara cepat dan yang bertambah hanyalah lemak tetapi bukan otot.

      orang yang mengalami yo-yo diet akan penat dan kecewa dan hal ini menyebabkan mereka akan makan lebih banyak.

      pada pendapat saye secara peribadi, memang bile kite secara ekstrim ketatkan pengambilan makanan kepada jumlah yang terlalu sedikit untuk sesuatu tempoh contohnya 3 bulan, pastinya kite akan kehilangan berat yang banyak

      dan selepas itu kite akan jadi teringin nak makan macam-macam (starvation response) dan kite pun ikut selera makan kite yang dah lame tertahan-tahan dalam tempoh 3 bulan sebab kite fikir takpe badan dah kurus boleh makan ape sahaja.

      hasilnya memangla badan kite akan naik lagi banyak dari sebelumnya sebab badan kite cam kebulur nak makan macam-macam

      jadi jangan amalkan diet ekstrim, kurangkan pengambilan makanan bukan tak makan langsung dan mesti sinergi dengan senaman yang teratur dan konsisten, penting untuk kite hilangkan lemak tapi bukan otot.

      kerana lebih banyak otot yang kite ade lebih tinggi kadar metabolisme badan, (proses penukaran makanan kepada tenaga oleh badan)

      itu sahaja yang dapat saye respons untuk soalan sakinah, maaf jika jawapan yang ringkas ini tidak memadai dengan pelbagai soalan yang ade dalam fikiran sakinah

      terima kasih :)

      Delete
  2. assalam....

    sy pengguna set diet shaklee...
    sy ambik lechitin + herbalax...
    sy br guna 2 weeks tp peliknya berat badan sy makin naik...
    mula ambik 66kg, br timbang td dh 68kg...nape bleh jd cmtu..
    risau sy ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'slm

      terima kasih musriani kerana sudi bertanye, saye ade response ke emel anda, hope kite boleh berhubung disitu

      terima kasih :)

      Delete
    2. salam sya pun same ambik alfafa dan linchin brat naik dri 78kg ke 80kg....
      mcam mne ekk dh rse trtkan nie..

      Delete
  3. Salam.. sy pengguna set diet lecithin alfalfa...sudah 2botol sy menggunakannya tpi berat badan saya still sama xturun dn tak naik..adakah sy salah makan?boleh minta terangkan tak?? Tq

    ReplyDelete
  4. terima kasih nany diatas soalan yang dikemukakan

    tapi saya senang jika dapat berhubung dengan nany melalui emel saya dasyifa14@yahoo.com atau sms/whatsapp di 014-9209040

    untuk penerangan lanjut berkenaan dengan masalah nany

    besar hati saya nany sudi singgah keblog saya dan meninggalkan komen nany

    terima kasih :))

    ReplyDelete
  5. ape function herblax pulak? sy beli set shakelee bajet..dia sarankan sy gne 3 benda herblax,lechitin n alfalfa..pening2 sbb kwn sy gne dua ja..herblax n letcitin

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih mia sudi singgah keblog saya dan bertanye disini.
      herb lax berfungsi membersihkan usus / keluarkan toksin dari badan, mengempiskan perut dan mengawal berat badan.

      kombinasi produk shaklee untuk pengurusan berat badan tidak tertakluk kepada sesuatu kombinasi tetap, ia bergantung kepada masalah pelanggan dan agen Shaklee hanya memberi cadangan selebihnya terpulang kepada pengguna untuk memilih apa yang lebih sesuai buat diri mereka

      Delete
  6. salam huda...
    nk tny...knp skalee terdpt pelbagai pakej untuk kurus yek...??
    yg mana plg sesuai dan berkesan?yg asas...
    tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam w.b.t

      terima kasih diatas soalan yang diberikan.

      Memang terdapat pelbagai pakej untuk kurus yang ditawarkan oleh shaklee
      kerana shaklee menawarkan pelbagai produk untuk membantu menyelesaikan pelbagai masalah pelanggan.

      kesesuaian produk bergantung kepada punca masalah pelanggan, kerana setiap antara kita berbeza dan jika pelanggan ingin mendapatkan produk shaklee dengan saya, saya akan selidik dan bertanya pelbagai soalan agar saya dapat memberikan kombinasi yang tepat dan konsultasi yang sesuai dengan keperluan pelanggan.

      Set asas pada hemat saya ialah lecithin, omega guard dan alfafa. Ini mungkin boleh diaplikasikan kepada hampir semua orang, namun perbincangan awal juga perlu kerana mungkin bagi sesetengah orang kombinasi yang lain lebih tepat untuk mereka bagi mendapatkan hasil yang optima

      Delete
  7. salam kak huda, saya inginkan pendapat untuk menurukan berat badan. saya 85kg, baru mendirikan rumah tgga, saya disarankan kurangkan berat badan untuk mudah hamil. saya ingin cuba set kuruskan badan. boleh bantu saya dengan set yang asas? and kegunaan herb lax.

    ReplyDelete
  8. Waalaikumussalam w.b.t

    Terima kasih riah kerana sudi bertanya,

    Saya sedia menjawab soalan riah, namun saya perlukan maklumat yang lebih dan mungkin peribadi

    Maka lebih sesuai Jika riah sudi emel atau wasap/sms saya di 014-9209040
    Emel dasyifa14@yahoo.com

    Terima kasih :))

    ReplyDelete
  9. sya pm mkn shaklee..omega +lecthin+alfafa+heba x..npe sya mkn berat sya mkin brtambah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Terima kasih noor hafidah sudi bertanya :))

      Ramai yang bertanyakan soalan yang sama pada saya, mengapa berat badan saya naik selepas menggunakan Set Kurus Shaklee

      Banyak research dan artikel, tak kurang juga bertanye kepada teman-teman dan mentor Shaklee berkenaan hal ini.

      Omega, alfafa dan herb lax, ketiga-tiga ini tak mungkin menyebabkan kenaikan berat badan, omega- minyak ikan, sumber omega 3 yang banyak khasiat dan contoh negara Jepun yang rakyatnya banyak makan ikan pun memang terkenal dengan body slim

      Alfafa dan herb-lax adalah sumber serat dan herba juga tak mungkin menyebabkan kenaikan berat badan.

      Sekarang kita cek lecithin, lecithin adalah dari sumber soya dan mungkin pengambilan yang banyak mampu menaikkan berat badan.

      Pengambilan banyak mana sehari sehingga boleh buat gain weight??
      lebih 30g sehari, 1 capsule lecithin Shaklee mempunyai 518mg lecithin bermakna anda perlu mengambil sebanyak 57 kapsul dalam sehari!

      Dan saya sangat yakin anda tidak makan sebanyak ini dalam sehari, pengambilan yang disarankan hanyalah 3 biji 2 kali sehari, bermakna hanya 3g sehari.

      Faktor-faktor lain yang mungkin menyebabkan berat badan naik ialah

      1. Kurang minum air
      2. Kawalan pemakanan yang salah dan tidak tepat, contoh senang selalu saya tengok orang nak kurus hanya ambil cucur udang atau jemput-jemput pisang atau ape-ape sahaja yang bergoreng dan melihat pada kuantitinya lebih kecil dari nasik sepinggan

      Tahu tak minyak yang biasanya digunakan untuk menggoreng biasanya sudah bertukar menjadi polimer dan bila kita makan lemak tepu sukar untuk kita hilangkan dari badan, disamping nilai kalori yang tinggi

      dan banyak lagi contoh lain

      3. Kurang bersenam, bila kita mengambil sesuatu produk dengan harapan untuk kurus, tidak bermakna kita tak perlu dah bersenam atau kawal makan
      Kunci untuk kurus ialah kawal makan dan bersenam, jika kita melakukannya dengan teratur, berat badan kita mampu turun tanpa menggunakan apa-apa produk sekalipun.

      Saya hanya mula menggunakan Shaklee untuk persediaan perkahwinan bermula tahun lepas, sebelum ni saya tidak pernah menggunakan mana-mana produk diet dalam usaha untuk mengawal berat badan saya.

      4. Cara makan yang tidak berkesan, alfafa, herb-lax, omega dan lecithin mempunyai peranan yang berbeza untuk membantu kita menurunkan berat.
      Maka waktu dan cara yang tepat penting untuk memastikan kesemua ini dapat menjalankan fungsinya dengan betul dan maksima. Penggunaan yang salah kurang memberikan hasil yang dikehendaki.

      Saya harap saya sudah menjawab soalan noor hafidah, sekiranya masih tidak berpuas hati mungkin anda boleh bertanya pada orang lain yang lebih expert kerana berdasarkan pengetahuan saya yang terbatas inilah yang saya boleh jawab.

      Atau mungkin Fidah boleh rujuk entri saya http://dasyifa.blogspot.com/2014/03/set-kurus-shaklee-kepentingan-detoks.html

      Mungkin boleh membantu Fidah :))

      Terima kasih :))

      Delete
  10. Salam Huda, Saya pengguna set diet Lecithin, Herb-Lax, Alfalfa Complex & Omega Guard. Setelah menggunakan set tersebut selama 3 hari pertama penurunan berat sebanyak 3LB. Kini setelah 2 minggu berat saya bertambah pula sedangkan diet makan yg sama sewaktu bermula. Boleh Huda minta beri tunjuk ajar agar matlamat saya tercapai. Saya alah dgn apa jua serbuk (meal replacement) atau minuman serbuk bancuhan. Terimakasih Huda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam w.b.t

      Terima kasih Tina kerana sudi bertanya :)

      Jika Tina alah dengan apa-apa serbuk bancuhan (meal replacement dsb), maka fokus pada apa yang Tina boleh gunakan dan lakukan untuk menurunkan berat badan.

      Menurunkan berat badan adalah proses yang memerlukan masa dan konsistensi yang tinggi, jangan terlalu paksa diri supaya badan kita boleh sesuaikan rutin baru yang cuba kita lakukan.

      Dan penting juga untuk hepi dan jangan terlalu tertekan dan terdesak untuk kurus, kerana jika kita terlalu tertekan untuk kurus boleh menyebabkan hal yang sebaliknya, iaitu badan kita makin naik, lebih lanjut boleh rujuk artikel ini

      http://stress.about.com/od/stresshealth/a/weightgain.htm

      Berkenaan soalan mengapa berat badan naik, jawapan saya sama seperti soalan noor hafidah diatas

      Terima kasih :))

      Delete
  11. Salam huda, boleh x share cara n jadual makan alfafa, lecithin n omega yg berkesan..saya dah makan hampir dua bulan berat x turun cuma inci dah berkurang..kenapa yer hanya inci yg berkurang tapi berat masih sama x berubah..tolong saya untuk dapat kan berat bdn yg ideal, berat skrg 66kg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam w.b.t

      Terima kasih diatas soalan yang diberikan.

      Buat pengetahuan Halijah dan semua yang membaca entri ini, jadual makan hanya akan saya kongsi dengan customer saya sahaja. Ini hak dan priviledge yang mereka dapat jika membeli dengan saya.

      Ramai yang perli saya bila saya tegas dengan polisi ini, kerana sebelum ini saya banyak juga share cara makan dengan bukan customer saya dan bantu bedah siasat masalah mereka.

      Masa yang saya ambil untuk bantu mereka memang lebih dari masa yang saya peruntukan buat customer saya sendiri, dan semua janji mereka untuk membuat pembelian dengan saya selepas mendapat konsultasi dari saya hanya tinggal janji sahaja.

      Maaf Halijah, mungkin awak bukan begitu, tapi saya berniaga dan ada hal yang saya kena bertegas.

      Harap Halijah memahami, jika ingin mendapatkan jadual makan maka perlu membuat pembelian produk Shaklee dengan saya.

      Jaminan saya anda tidak akan sibuk google kesana sini untuk mencari penyelesaian masalah berat badan, jadual makan dll

      Berkenaan dengan berat badan tak turun tapi ade effect inch loss, apa yang saya boleh nyatakan mungkin lemak yang hilang adalah disekitar organ badan.

      Lemak di organ adalah lebih bahaya berbanding dibawah kulit, dan Omega Guard memang berkesan mengurangkan lemak-lemak viseral

      Untuk mengetahui berat badan ideal, perlu disertakan data berat, tinggi, umur jantina, rangka badan...

      Dan ade pelbagai formula yang menetapkan julat berat badan ideal..Ni awak boleh google sendiri.

      Bagi saya cukupla jika awak mengenakan baju bersaiz M, dan masih ada ruang, tidak ketat dan sendat..kira dah ideal dah tu berat awak :))

      Terima kasih :))

      Delete
  12. saya br lpas pntng..berat di akhir khmilan 81kg..lepas amik set pntang..esp+b cmplex +zink+lecithin+alfafa..berat turun shingg 66kg..tp bila dh stst keje n msih mkn cra pntang..berat dh naik 68kg..nape yer

    ReplyDelete
  13. terima kasih atas info yang baik

    http://tipsihatselalu.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2, terima kasih juga sudi bace dan komen diblog saya :)

      Delete
  14. Hb sy hanya amalkan pengambilan lecithin, alhamdulillah berat dia turun. Tp dia amalkn lecithin secara konsisten. Tp dia mmg minum air byk dan bertukar kpd beras basmathi. Berat dia dr 109 kg turun kpd 90 kg. Sy percaya diet perlu konsisten dan sbr. Thanks huda sbb slalu layan pertanyaan sy yg mcm2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih puan kimmy diatas testimoni husband puan, memang key untuk berjaya untuk turunkan atau kekalkan berat badan ialah bersabar dan konsisten, takde 2 ni memang kelautla hasrat kite untuk kurus

      Delete
  15. Sya juga pengguna tegar set kurus shaklee... dengan hanya mengambil alfafa, lecithim, herbalax dan esp sya berjaya turunkan berat badan sya dari 83kg ke 65kg....

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Tahniah Ernitta, awak antara ribuan pengguna Set Kurus Shaklee yang berjaya, teruskan menggunakan produk-poduk Shaklee untuk kurus dan sihat...boleh kongsikan pengalaman awak dengan orang lain yang sama2 ingin kurus juga, pasti ada panduan berguna dari awak untuk mereka :)

      Delete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. salam.. berapa ye set untuk kurus?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam...

      harga semua standard seperti yang tertera, atau boleh hubungi saya untuk mengetahui produk yang perlu dan tepat untuk awak, kemudian baru boleh cerita pasal harga :)

      Delete
  18. saya beli semua set kurus (cinch shake, cinch tea, omega,lecithin,herb-lax,alfafa + zinc n Gla yg disyorkan) tapi tidak faham jadual pemakanannya...bole tolong email sya tak.. saya juga ahli jadi tak dpt order gan awk.

    ReplyDelete
  19. memang terbaik artikel ini Huda...I like it...:)

    http://www.clickmoment.net/

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih banyak kerana sudi jenguk dan komen disini :)

      Delete
  20. Salam, sejak menyertai contest Shaklee saya mula mencari cari info tentang Shaklee sehinggalah saya berjuma blog puan dari video di youtube. Banyak info saya dapat di sini.
    Semoga perniagaan puan terus maju jaya.
    Terima kasih.
    Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam shah,

      Terima kasih kerana sudi menyertai contest Shaklee, sejak dari awal penubuhan Shaklee pada tahun 1956, sudah berjuta-juta manusia diseluruh dunia sudah merasai manfaat produk Shaklee untuk kesihatan mereka, Shaklee juga banyak membantu menjana ekonomi sendiri dengan sistemnya yang tersendiri.

      Terima kasih juga sudi melihat video dan membaca blog saya, doa saya untuk syah juga agar setiap yang diimpikan tertunai aminnn...:)

      Delete
  21. Salah satu cara diet memang dengan memangkas asupan kalori, nutrisi, dan gizi yang harusnya masuk ke dalam tubuh. Tapi hati-hati kawan karena kebanyakan cenderung diet ekstrem dan tidak sehat. Dari referensi yg aku baca ini bisa berbahaya, seperti lemah dan dehidrasi, gangguan siklus menstruasi dll
    Sumber: udoctor.co.id

    ReplyDelete
    Replies
    1. terim kasih Digital Health di atas komen dan peringatan. Dulu saya pernah mengamalkan diet yang ekstrim dan cenderung menjejaskan kesihatan saya.

      tahun kedua saya diUKM, kami diajar cara diet yang betul dan sihat, inilah yang saya praktiskan dan saya seru kepada semua untuk sama-sama menurunkan berat badan dengan cara yang sihat :)

      Delete
  22. assalam, kak. saya pengguna shakelee and saya ambil herb lax dan lecithin. saya ada masalah sembelit before this tapi, bila amik herb-lax 4 tablets in one day, (ambil malam) besoknya saya akan membuang macam cirit. so saya kurangkan pengambilan kepada 2 hari sekali, pon sama. sekarang kurangkan pengambilan tablets kepada 3tablets/2 hari, still besoknya akan membuang dalam keadaan cair. kenapa ye?

    ReplyDelete
  23. Waalaikumussalam seri :)

    terima kasih kerana sudi bertanye

    herb lax memang berfungsi memudahkan proses pencernaan dengan membantu menolak najis yang terekat. 4 bijik sememangnya amaun yang disarankan untuk kite.

    Bagi sesetengah orang kesan cirit birit diawal pengambilan adalah normal, walabagaimanapun bagi seetengah orang yang memiliki sistem pencernaan yang lemah, mereka akan mengalami cirit birit walaupun dose pengambilan sidah dikurangkan.

    ReplyDelete
  24. Assalamu'alaikum huda.. :)
    Nk tny, produk2 ni sesuai tak utk penghidap autoimmune disease? Contohnya SLE..
    Tq.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam tuan syed, terima kasih sudi bertanya

      berkenaan soalan tuan, set kurus shaklee tiada sebarang masalah diambil oleh pesakit SLE. Cumenya pesakit SLE dilarang mengambil Alfafa.

      SLE (systemic lupus erythematosus) merupakan salah satu penyakit auto-imun, tetapi dalam set kurus Shaklee terdapat produk Alfafa. Pesakit yang mengidap sakit auto-imun dilarang mengambil alfafa kerana berkemungkinan alfafa boleh menyebabkan sistem imun pesakit menjadi lebih aktif.

      Jika berlaku demikian akan menyebabkan simptom penyakit SLE menjadi lebih ketara.

      Alfafa sahaja yang tidak boleh diambil, yang lain tidak ada masalah.

      Jika masih mempunyai keraguan boleh hubungi saya di +6014-9209040 - huda

      Delete
  25. salam puan huda, saya berminat nak try set kurus shaklee, tapi saya ada darah tinggi (ambil ubat atenolol 50 mg sebiji sehari). So sy nak pencerahan whether saya boleh ambil ke tak set ni? TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam puan

      terima kasih sudi bertanya, :)

      tidak ada masalah untuk mengambil set ini walaupun puan mengidap sakit darah tinggi, omega guard dan lecithin juga membantu menurunkan tekanan darah.

      kita boleh berbincang dengan lebih detail kerana mungkin set yang sesuai dan lebih membantu puan perlu diadjust, sesuai dengan keperluan dan masalah puan.

      feel free untuk hubungi saya puan kita boleh discuss masalah puan to the next level sekaligus membantu puan mendapatkan berat badan yang ideal :)

      Delete
  26. terima kasih dila kerana sudi membaca entri ini dan meninggalkan komen :)

    ReplyDelete
  27. Salam puan, sy ada mslh susah nak membuang..3,4 hari skali..sy dah pernah cuba mcm2 produk tp masih x berkesan..baru2 ni sy ada terbaca tentang herb-lax ni..spt komen puan di ats ni, puan ada ckp kalo sistem pencernaan lemah, still akn cirit birit wlaupn da krg kan dosage..situasi mcm tu akn berterusan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam puan, terima kasih sudi bertanya

      Herb-Lax bekerja diusus besar, membersihkan usus dan melancarkan najis yang tersumbat. Biasanya diawal pengambilan puan mungkin akan kerap membuang. Tapi situasi ini tidak lama.

      Dan pengambilan Herb-Lax mengikut jadual yang ditetapkan, pengambilan berterusan tidak digalakkan. Ambil Herb-Lax ketika perlu sahaja.

      Delete
  28. Berminat denga Lami...
    Harga promosi Syawal...
    Untuk clear stock...
    Whatsapp : 0133196852

    ReplyDelete
  29. Salam sy nk tnya pasal set kurus 2 blh sy tau mcm ne nk gna n bli

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'slm sis terima kasih kerana berminat dengan set kurus shaklee, untuk kaeah pengambilan dan pembelian boleh wasap akak Huda di +6014 9209040

      kita boleh sembang lebih detail disitu

      terima kasih :)

      Delete
  30. shaklee punya set kurus ni memang terbaik.ada kawan jual dan consume, nampak penurunan pada saiz.

    ReplyDelete
  31. salam...saya dh mula mkn alfafa dh sebulan...alhamdulillah...proses pembuangan saya mnjadi lancar..tp sy musykil knp ye berat badan saya naik..adakah sbb cara makan saya salah.. n sy nk tnye sis...dr mn sy nk mula..klo sy nk amalkan set slimming ni..tq...=)

    ReplyDelete
  32. Hye cik huda.. Sy nak tanya, boleh tak cik huda beri penjelasan n guide sy tentang produk shaklee untuk kuruskan badan.. Tq

    ReplyDelete
  33. Hye cik huda.. Sy nak tanya, boleh tak cik huda beri penjelasan n guide sy tentang produk shaklee untuk kuruskan badan.. Tq

    ReplyDelete
  34. salam , saya dah ambil lecithin hampir 5 botol,dan saya cuma ambil lecithin sahaja,tanpa alfalfa atau pun omega.Berat saya byk turun dari 78kg ke 62kg. tapi kena ambil dgn kuantiti yg banyak, kemudian minum air secukupnyer.Lecithin memang berkesan,BP dan kolesterol saya juga byk berkurang.Tak mengah2 lagi naik tangga.Saya amalkan ostometris juga.Shaklee memang terbaik.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen <3

Cari Artikel